تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید

به گزارش وبلاگ به آبادی، بیرمنگام از شهرهای زیبا و تاریخی انگلیس است که با جاذبه ها و تفریحات متعددی نظیر کتابخانه بیرمنگام، کارخانه خردل، کانال آب، باغ گیاه شناسی و... اوقات خوشی را برای هر گردشگری فراهم می نماید.

تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است. این شهر با غنای فرهنگی، سایت های تاریخی متعدد و رستوران های فوق العاده اش، مقصدی عالی برای مسافرت به شمار میرود. در ادامه تعدادی از تفریحات بیرمنگام را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. کتابخانه بیرمنگام

کتابخانه بیرمنگام در سال 2013 افتتاح شد و فضای داخلی و خارجی آن شگفت انگیز است. طراحی این کتابخانه بر عهده معماران هلندی بوده و فضایی خلق نموده اند که با تلفیق مجموعه های سنتی، تکنولوژی های نو دیجیتال و برنامه های فرهنگی همراه بوده است. این محل 10 طبقه دارد و هر یک به بخش خاصی از کتابخانه، نظیر اتاق یادبود شکسپیر، اختصاص دارد و دو تراس زیبا نیز به چشم می خورد.

2. کارخانه خردل

کارخانه خردل (Custard Factory) مرکز فرهنگی، خلاقیت و انقلاب دیجیتال بیرمنگام است. اینجا در واقع کارخانه بازسازی شده سبک ویکتوریایی است که در نزدیکی مرکز خرید اصلی شهر واقع شده است. کسب و کارهای خلاقانه و دیجیتال و مغازه های مستقل مانند مغازه های طرحی، مغازه های غذایی و... را دور هم جمع نموده و علاوه بر این رویدادهای متعددی نیز در این محل اتفاق می افتد که تماشایی است.

3. قایق سواری در کانال آب

قایق سواری در کانال آب از جاذبه های شهر است که در طول روز چندین نوبت از مرکز کنوانسیون بین المللی واقع در وسط بیرمنگام تردد می نمایند. این یک راه عالی برای بازدید از میراث صنعتی و گذشته مجذوب کننده شهر به شمار میرود. در امتداد کانالی آرام و ساکت حرکت می کنید که اولین انقلاب صنعتی را بیش از 200 سال قبل شروع کرد. راستا میراث شهر (City Heritage)، کانال اصلی جیمز بریندلی و بخشی از خط اصلی سِر توماس تلفورد را نیز پوشش می دهد که هر دو جزو گذشته تاریخی شهر محسوب می شوند.

4. باغ گیاه شناسی

یک باغ گیاه شناسی در جنوب شرقی شهر واقع شده است که محلی معرکه برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت است. این محل که بیش از 200 سال قبل شروع به کار کرد، موطن میراث طبیعی زیبایی است که به صورت 4 گلخانه، از جنگل های منطقه ها گرراستای گرفته تا چشم اندازهای بیابانی را پوشش می دهد. این باغ گیاه شناسی محلی برای پرندگان نیز محسوب می گردد که شامل طیف وسیعی از پرندگان محلی و عجیب و غریب می گردد، پروانه های فصلی زیبا نیز مکمل این مجموعه هستند.

5. گشت و گذار در جهانی شکلات سازی

جهانی کدبری (Cadbury World) یکی از بزرگ ترین کارخانه های شکلا سازی در جهان به شمار می رود که بازدید از آن واقعا هیجان انگیز خواهد بود. بازتماشامایندگان علاوه بر آنالیز تاریخچه این کارخانه می توانند از فرایند جالب ساخت شکلات بیشتر بدانند. این کارخانه از 14 قسمت تشکیل شده و بازتماشامایندکان می توانند مواد مورد علاقه خود را به شکلات اضافه نموده و شکلات مخصوص خود را خلق نمایند. بازدید از این کارخانه حداقل 3 ساعت زمان می برد و انتخابی عالی برای خانواده ها محسوب می گردد.

6. بازدید از مرکز خرید بولرینگ

بولرینگ (Bullring) بزرگ ترین مرکز خرید شهر است که باید در فهرست خود قرار دهید. این مرکز بیش از 140 مغازه دارد که قدمتی تاریخی دارد، چرا که اولین بازار شهر بیرمنگام نیز دقیقا در همین نقطه بوده است. از مزیت دیگر این محل می توان گفت که به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در کل انگلستان محسوب می گردد، پس آن را از دست ندهید!

7. تماشای فیلم در سینما ورکینگ

اولین سینمای الکتریک در دسامبر سال 1909 افتتاح شد که هم اولین سینمای بیرمنگام بود و هم قدیمی ترین سینمایی است که همچنان مشغول به کار است. در گذشته فیلم های صامت سیاه و سفید همراه با صدای پیانو در این محل نمایش داده می شد. این روش تا اوایل دهه 1930 ادامه پیدا کرد تا اینکه اولین فیلم مصوت روی پرده رفت. امروزه این سینمای الکتریک به شدت به سنت گذشته خود وفادار است و اخیرا تعدادی جزوه از دهه 1950 منتشر نموده که شامل گلچینی از فیلم های خارجی به نمایش درآمده در آن موقع است.

8. کافه یورک

کافه و نانوایی یورک (Yorks Café And Bakery) یکی از فوق العاده ترین نقاط برای صرف صبحانه و میان وعده صبحگاهی در کل بیرمنگام است. منوی بسیار متنوعی دارد که تیم خلاق این کافه از سفرهای خود به دور جهان الهام گرفته اند. مواد اولیه باکیفیت از منطقه ها محلی تهیه می گردد. در یک روز تعطیل به این محل سر بزنید و بوفه معرکه آن را امتحان کنید که میان وعده های خوشمزه ای را تقدیم مهمانان خود می نماید. از ساعت 9:30 صبح تا 4 بعدازظهر وقت دارید که از خوراکی های عالی آن لذت ببرید.

9. تماشای هنر خیابانی

دیگ بِث (Digbeth) منطقه صنعتی پیشین بیرمنگام است که به بخش خلاقانه شهر تبدیل شده است و محلی برای عرضه هنرهای خیابانی به شمار میرود. در این شهر اهمیت زیادی به هنرهای خیابانی داده می گردد و تعدادی از شرکت ها و پروژه ها کوشش خود را وقف پیشرفت این شکل منحصربه فرد از هنر نموده اند. شهر رنگ ها قابل توجه ترین شرکت در حوزه هنر خیابانی است که به هنرمندان خیابانی با هر نوع استعداد و پیشینه ای یاری می نماید. هدف، تشویق جوانان جامعه است تا به هنر بپردازند و مهارت های نو را یاد بگیرند.

10. موزه و گالری هنر بیرمنگام

هر توریستی که برای اولین بار به بیرمنگام سفر نموده، باید حتما از موزه و گالری هنر بیرمنگام (Birmingham Museum & Art Gallery) تماشا کند. این موزه در سال 1885 افتتاح شد و در حال حاضر 40 گالری دائمی فوق العاده دارد که شامل هنرهای کاربردی، تاریخ اجتماعی، باستان شناسی و مردم شناسی می گردد. نمایشگاه های موقت متعددی نیز در این موزه برگزار می گردد.

منبع: کجارو

به "تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات جالب بیرمنگام که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید