برگزاری جشنواره برداشت آفتابگردان روغنی در شهرستان شوط

به گزارش وبلاگ به آبادی، جشنواره برداشت آفتابگردان روغنی در شهرستان شوط واقع در استان آذربایجان غربی، با عنوان جشنواره یاغلی گونه باخان با حضور مردم و مسئولین و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بر پاشد.

برگزاری جشنواره برداشت آفتابگردان روغنی در شهرستان شوط

به گزارش میرا ث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، عبدالهی فرماندار شوط ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان گفت: ما قصد داریم شهرستان شوط را با انواع محصولات طبیعی و سالم به عنوان برند در یک روستا به گردشگران معرفی کنیم.

او اضافه نمود: شهرستان شوط با سطح زیر کشت و فراوری بیش از چهار هزار تن دانه های روغنی آفتابگردان در استان حائز رتبه نخست هست که می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران درزمینه صنایع فراوریی و بسته بندی باشد.

حمزه لو معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در ادامه به برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری ازجمله جشنواره های روستایی اشاره نمود و گفت: سازمان منطقه آزاد در راستای توسعه گردشگری طبیعی و بالا بردن سطح مالی روستائیان و کشاورزان از برنامه های فرهنگی این حوزه حمایت می نماید.

او گفت: کوشش تمام مسئولین در سطح شهرستان های سه گانه ماکو، شوط و پلدشت به راین است که برای هر شهرستان نوعی خاص از محصول کشاورزی را برند معرفی نماید و این برند برای مردم به سرمایه و ثروت تبدیل گردد.

حمزه لو با اشاره به این که بیشترین زیان و ضربه به کشاورزان در مرحله داشت و فروش محصولات وارد می گردد و دلالان بازار این فرصت را از کشاورزان زحمت کش می گیرند، اضافه نمود: کوشش داریم با توسعه زنجیره های لازم و آموزش و ترویج آن، کشاورزان منطقه را بدون واسطه با مصرف کنندگان کلان و خرد آشنا کنیم تا این قشر بتواند از درآمد مناسب و عواید کوشش هایشان بهره مند شوند

اجرای موسیقی سنتی آشیقی، شعرخوانی، آیین تاپالا چیپماق توسط بانوان قالابوم بالباس سنتی، نمایشگاه محصولات بومی گونه باخان یاغی و ... از برنامه های دیگر جشنواره بود.

در این برنامه که بیش از 500 نفر در آن شرکت داشتند از بعضی کشاورزان ممتاز شهرستان با اهدای لوح تقدیر شد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری جشنواره برداشت آفتابگردان روغنی در شهرستان شوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره برداشت آفتابگردان روغنی در شهرستان شوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید