تظاهرات 1000 نفری علیه اسلام هراسی در آتن

به گزارش وبلاگ به آبادی، بنابر اعلام پلیس یونان، ­حدود 1000 نفر در آتن به دعوت سازمان غیر دولتی مبارزه با فاشیسم و نژادپرستی در اعتراض به اسلام هراسی و تبدیل کردن اروپا به قلعه اروپایی، تظاهرات کردند.

تظاهرات 1000 نفری علیه اسلام هراسی در آتن

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام پلیس یونان، ­حدود 1000 نفر بعد از ظهر شنبه در آتن به دعوت سازمان غیر دولتی مبارزه با فاشیسم و نژادپرستی در اعتراض به اسلام هراسی و تبدیل کردن اروپا به قلعه اروپایی، تظاهرات کردند.

این تظاهرات که از چند هفته پیش برنامه ریزی شده بود، با روز بعد از قتل عام نمازگزاران مسلمان به دست برنتون تارانت، راست گرای افراطی استرالیایی در دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند که به شهادت 49 نفر منجر شد، همزمان شد.

به گفته پلیس یونان، حدود 700 تظاهرنماینده که در میدان اومونیا در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان، تجمع نموده بودند، پارچه نوشته بزرگی با خود حمل می کردند که روی آن نه به اسلام هراسی به چشم می خورد. تظاهر نمایندگان پارچه نوشته دیگری با خود حمل می کردند که روی آن شعار نازی ها را نابود کنید، امنیت اجتماعی حق همه است، با نفرت مدارا نکنیم، به چشم می خورد.

در تجمع دیگری که به گفته پلیس حدود 300 نفر در آن حضور داشتند، شماری از مهاجران در محله آگوا پانتلیموناس گردهم آمدند. این دو تجمع قرار بود به طرف دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در یونان نزدیک میدان سنتاگما که مجلس یونان نیز در آنجا قرار گرفته است، حرکت نمایند.

بعد از بحران مهاجرت در سال 2015، در حال حاضر حدود 70 هزار مهاجر و پناهجو در یونان زندگی می نمایند که بیش از 10 هزار نفر آن ها در اردوگاه هایی در جزایر واقع در دریای اژه در شرایطی غیربهداشتی به سر می برند که سازمان عفو بین الملل و سایر سازمان های مدافع حقوق بشر این شرایط را محکوم نموده اند. در سال 2018 نزدیک به 48 هزار آواره و مهاجر به یونان وارد شدند که حدود 32 هزار نفر از آن ها به وسیله جزایر دریای اژه در نزدیکی سواحل ترکیه به این کشور وارد شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تظاهرات 1000 نفری علیه اسلام هراسی در آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات 1000 نفری علیه اسلام هراسی در آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید