تویوتا هایس مخصوص حمل مبتلایان به کرونا با امکانات ویژه معرفی گردید

به گزارش وبلاگ به آبادی، بیش از سه ماه است که ویروس کرونا سراسر جهان را فراگرفته و جهان را وارد یکی از بحرانی ترین دوران ها نموده است. در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر به این ویروس مبتلا هستند و تا به امروز 230 هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. ژاپن یکی از نخستین کشورهایی بود که موارد ابتلا به این ویروس در آن مشاهده شد. تا به امروز حدود 14305 نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده اند و 455 نفر از این مبتلایان فوت نموده اند. توکیو پایتخت این کشور و یکی از پرتراکم ترین شهرهای جهان، بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی ها را به خودش اختصاص داده و پس از آن دو شهر اوزاکا و کاناگاوا قرار دارند.

تویوتا هایس مخصوص حمل مبتلایان به کرونا با امکانات ویژه معرفی گردید

حال شرکت خودروسازی تویوتا برای بهبود این اوضاع وارد عمل شده تا بتواند کمی از سنگینی بار مسائل کرونا بکاهد. اوایل هفته گذشته بود که این خودروساز عظیم ژاپنی اظهار داشت فراوری ماسک های محافظتی را شروع نموده است. این ماسک ها برای مراکز درمانی ژاپن ساخته می شوند و تویوتا قادر است تا 40 هزار ماسک محافظتی در ماه فراوری کند.

تویوتا علاوه بر فراوری ماسک، برای جابجایی مبتلایان به کرونا نیز برنامه هایی تدارک دیده است. در حال حاضر تویوتا 11 خودرو برای حمل و نقل بیماران مبتلا به کرونا فراوری نموده که در مناطقی از استان های چیبا و میاگی و شهر توکیو را تحت پوشش خود دارند.

در کنار این محصولات، خودروساز ژاپنی نمونه ای از تویوتا هایس را نیز به خودرویی برای جابجایی بیماران بدحال کرونایی تبدیل نموده است. این خودرو اولین محصول تویوتا است که برای جابجایی بیماران بدحال کرونایی تدارک دیده شده است. این مدل سیستم هوشمند کنترل ذرات معلق در هوا را دارد و با استفاده از یک مانع، کابین راننده را از محل نگهداری بیمار بدحال جدا می نماید.

این تویوتا هایس ویژه طراحی ساده ای دارد. یک فن خروجی در مانع قسمت میانی خودرو قرار گرفته است که وظیفه آن پخش هوا به سمت عقب است تا از ورود ویروس های معلق در هوا به کابین و فضای راننده جلوگیری کند. این تویوتا هایس ارتقا یافته به بیمارستان شووا در توکیو اهدا شده تا به ناوگان حمل و نقل بیماران مبتلا به کرونا بپیوندد. دیگر بیمارستان ها و مراکز درمانی ژاپن نیز از محصول جدید تویوتا استقبال نموده اند و این شرکت میخواهد فراوری تویوتا هایس ارتقا یافته خود را برای پاسخگویی به احتیاج مراکز درمانی ادامه دهد.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ

به "تویوتا هایس مخصوص حمل مبتلایان به کرونا با امکانات ویژه معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا هایس مخصوص حمل مبتلایان به کرونا با امکانات ویژه معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید