جملات پر کاربرد روسی در سفر با تلفظ فارسی

به گزارش وبلاگ به آبادی، جملات کاربردی روسی در سفر

به روسیه، کشور تزارها و داستان هایی از پیشرفت، مقاومت، سخت کوشی و شجاعت خوش آمدید! واقعیت این است که همواره به روسیه از منظر روابط دیپلماتیک و مالی اش با دیگر کشورهای دنیا و همچنین ساخته های تکنولوژیکی مختلفش و علم فضانوردی و از همه پر رنگ تر با دوره حکومت شوروی ها می شناسندش ولی از آن جا که خیلی وقت است که دیگر به جنبه های زیبا شناختی و جاذبه های این کشور هم توجه ویژه ای می گردد، سفر به روسیه و شهرهای زیبایش همچون مسکو، سنت پترزبورگ، کازان، سارانسک و بسیاری از دیگر شهرهای زیبای این کشور تبدیل به یکی از گزینه های انتخابی افرادی شده است که می خواهند سفری متفاوت به مقصدی زیبا و پر جاذبه داشته باشند. اما برای سفر به روسیه شما احتیاج به اطلاعات مختلفی دارید. به طور مثال در این سفر یکی از مواردی که دانستنش خیلی به شما یاری می نماید، جملات کاربردی روسی در سفر است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر جملات کاربردی روسی در سفر را بشناسیم و آن ها را یاد بگیریم.

جملات پر کاربرد روسی در سفر با تلفظ فارسی

برای سفر به روسیه بدون شک احتیاج به اطلاعاتی بسیار بیشتری دارید و به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به روسیه را حتما مطالعه بفرمایید. ✈

مقدمه ای در زمینه یادگیری جملات کاربردی روسی در سفر

راستش را بگوییم، از نظر ما فارسی زبانان یکی از سخت ترین زبان های دنیا چه از لحاظ نوشتار و چه از لحاظ گفتار بدون شک زبان روسی است. تلفظ های مبهم و شکل گردش زبان روس ها در زبانشان در هنگام ادای کلمات از نظر کسی که در بین دفعات اول یا شاید تا دفعه بیستم در بین کشانی قرار می گیرد که به این زبان صحبت می نمایند بسیار سخت به نظر می رسد. شاید به همین خاطر است که اکیریت مردم دنیا زبان انگلیسی را در این جا به زبان روسی ترجیح می دهند و فقط در هنگام سفر به دنبال جملات کاربردی روسی در سفر هستید. اما صبر کنید!

اگر شکیبا باشید و کمی هم دُز دقت خود را بالاتر ببرید خواهید دید که این زبان آن قدرها هم که فکرش را می کنید سخت نیست و تنها یک سری فرمول خاص و کمی کوشش برایش ضروری است.

از آن جایی که ما در این متن قصدمان یادگیری کوتاه مدت و کاربردی این زبان برای شما است می خواهیم تا برایتان جملات کاربردی روسی در سفر را که بیشترین کارآیی را برایتان دارد و به اصطلاح کار شما را در این سفر راه اندازد را در این مطلب بیاوریم تا در سفر پرهیجان و دیدنی شما به روسیه برایتان کارآیی داشته باشد.

البته ما قبل از این که به سراغ جملات کاربردی روسی در سفر برویم، می خواهیم تا کمی شما را بیشتر با زبان رسمی بیش از 150 میلیون نفر در کره زمین آشنا کنیم.

  • زبان روسی در کنار ربان انگلیسی، چینی، فرانسوی، اسپانیولی و عربی یکی از زبان های رسمی سازمان ملل متحد است.
  • بیشترین گویش زبان روسی را باید در آسیای شمال غربی و اروپای شرقی پیدا کرد.
  • در کشورهایی همچون روسیه، قرقیزستان، بلاروس، تاجیکستان، قزاقستان، لهستان، مولداوی، بعضی مناطق نروژ، لتونی، لیتوانی، اوکراین، رومانی و بعضی از دیگر کشورها یا این زبان، زبان رسمی است و یا در بعضی از مناطق آن به روسی حرف می زنند.
  • با این که در نگاه اول برای شما غیر قابل قبول است اما باید حداقل به بهانه یادگیری و آشنایی با جملات کاربردی روسی در سفر این را بدانید که به طور متوسط از هر 10 جمله روسی یکی از آن ها با ک کلمه انگلیسی شباهت بسیار زیاد و فاحشی دارد.
  • بر اساس نتیجه آمار در حال حاضر در حدود 250 میلیون نفر در دنیا به عنوان زبان دوم تا به حدی به زبان روسی تسلط دارند.
  • روس ها رسم دارند که در اسم های سه بخشیشان بخش آخر را به جنسیت فرد اختصاص دهند! برای خانم ها از اُونا (ovna)و برای آقایان از اُویچ (ovich) استفاده می نمایند.
  • هر کسی که فضانورد است و یا می خواهد فضانورد گردد و یا به هر طریقی کارش با هوا و فضا در ارتباط است باید زبان روسی را کامل بلد باشد زیرا به خاطر نفوذ و پیشتازی روس ها در علوم هوا و فضا حتی بسیاری از دستورالعمل ها مخصوصا در مواقع اضطراری هم به زبان روسی نوشته شده است.
  • در زبان روسی بعضی از رنگ ها حتی از حیث کم رنگ و پر رنگ بودنشان دارای دو واژه مجزا و جداگانه هستند که تا حدودی در جملات کاربردی روسی در سفر با آن ها در ارتباط هستید.
  • این زبان از لحاظ گستردگی پنجمین زبان زنده و پر کاربرد دنیاست.

جملات پر کاربرد روسی در سفر

کلمات مهم و پایه ای

جملات کاربردی روسی در خوشامدگویی

جملات کاربردی روسی در فرودگاه

جملات کاربردی روسی در هتل

جملات کاربردی روسی در رستوران

جملات کاربردی روسی در شهر

در این جدول ها ما ما سعی کردیم که پر کاربردترین جملات و لغات روسی را برای شما بیاوریم و موقعیت های مختلف را برای شما پیش بینی کنیم و جملات کاربردی روسی در سفر کامل و خلاصه ای را برای شما بیاوریم.

در حال حاضر فرض کنید که شما در سفر هستید و در یکی از این موقعیت ها که برای شما جملات مناسب و قابل پیش بینی تر را آورده ایم، قدم بعدی این است که بتوانید تا حدود زیادی به خوبی منظور خود را با ادای درست جملات و لغات منتقل کنید.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که در ادامه این جدول ادای حروف و کلمات روسی را مطالعه بفرمایید.

الفاظ و لغات روسی

قبل از این که به سراغ این جدول برویم، درباره الفبای روسی برای شما پاره ای از توضیحات را ادا خواهیم کرد.

  • الفبای زبان روسی شامل 33 حرف است که از این مقدار 10 حرف مصوت و 21 حرف صامت وجود دارد.
  • 2 علامت هم با عنوان علامت های نرمی ь و سختی ъ هستند.
  • روس ها موقع ادای کلمات به خاطر همین 10 حرف مصوت از حنجره و لب هایشان استفاده می نمایند.
  • Й نیم مصوت است.
  • در قرن 18 و 19 میلادی بعضی حروف از زبان روسی حذف شدند.

لطفا توجه فرمایید! در تالیف و تدوین مطلب جملات کاربردی روسی در سفر سعی ما بر این است که پرکاربردترین و حقیقی ترین جملاتی که شما ممکن است در سفر از آن استفاده نمایید را با بیشترین دقت برای شما بیاوریم.

لذا امیدواریم که شما از این مطلب نهایت استفاده را در سفر به روسیه ببرید.

با استفاده از جملات کاربردی روسی در سفر سفر خوبی را برای شما به این سرزمین زیبا آرزومندیم!منبع: الی گشت

به "جملات پر کاربرد روسی در سفر با تلفظ فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جملات پر کاربرد روسی در سفر با تلفظ فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید