جنگ در طرابلس هزاران لیبیایی را بی خانمان کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران-خبرنگاران- هزاران شهروند لیبیایی به دنبال شدت یافتن درگیری ها میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در نزدیکی های طرابلس پایتخت، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

جنگ در طرابلس هزاران لیبیایی را بی خانمان کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل روزنامه القدس العربی، نیروهای حفتر بار دیگر روز چهارشنبه در نزدیکی های طرابلس با نیروهای دولت وفاق ملی درگیر شدند.

نیروهای حفتر در 11 کیلومتری جنوب طرابلس قرار دارند و حملات خود را از آنجا به سمت پایتخت ادامه می دهند.

ساکنان طرابلس در این باره گفتند که هواپیماهای وابسته به حفتر بر فراز شهر پرواز می نمایند.

شاهدان عینی همچنین افزودند که نیروهای حفتر تنها برای مدت کوتاهی توانستند کنترل فرودگاه بین المللی را به دست بگیرند اما نیروهای دولت وفاق ملی توانستند به سرعت آن را بازپس گیرند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام نمود که دست کم 4 هزار و 500 تن از ساکنان طرابلس مجبور به ترک خانه خود شدند، بعضی از آنها برای نجات جان خود از درگیری ها به مناطق امن پناه برده اند؛ در عین حال بسیاری از مردم در محاصره خشونت ها قرار دارند.

چند ماه گذشته نیروهای حفتر مستقر در شرق لیبی برای کنترل مناطق جنوبی کشور که سرشار از منابع نفتی است، به حرکت درآمدند اما یک هفته است که حملات خود را برای به کنترل درآوردن طرابلس محل استقرار دولت وفاق ملی که مورد قبول جامعه جهانی است، شروع نموده اند.

از سرگیری درگیری ها در لیبی علاوه بر پیامدهای انسانی که به دنبال دارد، کار انتقال نفت را با مشکل روبه رو می نماید، همچنین باعث افزایش میزان مهاجرات به وسیله دریای مدیترانه به اروپا می گردد و طرح صلحی را که سازمان ملل برای این کشور تدارک دیده بود، از بین می برد.

تازه ترین گزارش های سازمان ملل از طرابلس حاکی از آن است که نزدیک به 50 نفر در درگیری های اخیر در نزدیکی های طرابلس کشته شدند و انتظار می رود که تعداد کشته شدگان افزایش یابد.

این در حالی است که سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواهان برقراری آتش بس در لیبی، بازگشت به طرح صلح سازمان ملل در این کشور و توقف پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس شدند.

در همین حال مخالفان حفتر، او را یک دیکتاتور شبیه معمر قذافی می دانند.

به گزارش وبلاگ به آبادی، لیبی پس از ساقط شدن قذافی، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاستعقیله صالح و ژنرال حفتر از آن حمایت می نمایند، اعلام موجودیت کرد.

در این میان، آمریکا پس از تشدید خشونت های جاری در لیبی، گروهی از نظامیان خود را از این کشور خارج نموده است.

خاورم**9329**1211

منبع: ایرنا

به "جنگ در طرابلس هزاران لیبیایی را بی خانمان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ در طرابلس هزاران لیبیایی را بی خانمان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید