حکیم:ثمره کنونی عراق جانفشانی های معترضان است، موافقت سران قوا برای تغییر قانون انتخابات

به گزارش وبلاگ به آبادی، وزیر خارجه کشورمان در یادداشتی که در روزنامه کویتی الرای منتشر نموده، با دعوت مجدد از کشورهای عرب منطقه برای انجام گفت وگوی فراگیر، جزئیات طرح ابتکار صلح هرمز را تشریح کرد.

حکیم:ثمره کنونی عراق جانفشانی های معترضان است، موافقت سران قوا برای تغییر قانون انتخابات

به گزارش خبرگزاری وبلاگ به آبادی در تازه ترین تحولات عراق آمده است که رئیس جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت، اقداماتی که در زمینه اصلاحات در عراق در حال اجرا شدن است، به لطف جانفشانی های معترضان متبلور شده است.

به گزارش شبکه سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه ای توضیح داد، اقداماتی که در زمینه اصلاحات در دست انجام است، به لطف جانفشانی های تظاهرکنندگان محقق شده است.

حکیم در این بیانیه اظهار کرد، تظاهرات مردمی که عراق شاهد آن است، شوک مثبتی را بر پیکره قوه های مقننه و مجریه وارد کرد که این اقدام، بیداری آنها و توجه شان به احتیاج مبرم ملت عراق به زندگی آزادانه و آبرومندانه را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: هر آنچه از اقدامات که امروز در زمینه اصلاحات مجلسی، دولتی و قضایی در دست انجام است، به لطف جانفشانی های تظاهرکنندگان و صدای بلند و رسای آنان و صبر و استقامت آنها در میادین تظاهرات است. از همین جا، از همه شهروندانی که در تظاهرات مسالمت آمیز ملی شرکت کردند و شعار سر دادند و حقوق پایمال شده خود در نتیجه فساد و درگیری های سیاسی را مطالبه کردند، قدردانی می کنیم.

مخالفت رهبران سه گانه عراق با حل امنیتی تظاهرات و تاکید بر شروع مقدمات اصلاح قانون انتخابات

همچنین سران سه گانه عراق بر مخالفت خود با حل و فصل امنیتی تظاهرات مسالمت آمیز ملت عراق تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، برهم صالح، رئیس جمهوری، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز (یکشنبه) در نشستی تحولات کشورشان را آنالیز کردند.

به همین دلیل، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام نمود: قوه مجریه و قضاییه در حال حاضر کار حقوقی را در زمینه باز کردن پرونده های تحقیقاتی درباره فساد و تعقیب متهمان به منظور دستیابی به عدالت و احیای حقوق ملت و همچنین فعالیت هایی را برای تصویب قانون جدید انتخابات شروع نموده اند.

طبق این بیانیه، تظاهرات عراق به تحت فشار قرار دادن احزاب سیاسی، دولت، مجلس و دستگاه قضایی یاری کرد تا راستا را تغییر دهند و انجام تغییرات مثبت به ویژه در زمینه های اصلاح کابینه را بپذیرند.

براساس این بیانیه، در حال حاضر مقدمات گفت وگوی ملی برای بازنگری در ساختار دولت و قانون اساسی طبق چارچوب های قانونی شروع شده اند.

در نشست سران عراق همچنین بر نقش والای مرجعیت دینی و رهنمودهای ایشان برای توجه به امنیت و صلح عراق در شرایط حساس کنونی منطقه تأکید شد.

در این نشست، همچنین بر لزوم پایبندی به ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات، حفظ اموال عمومی و شخصی و ممانعت از منحرف کردن راستا اعتراضات، احترام و تقدیس قربانیان غیرنظامی و نیروهای امنیتی تأکید شد.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است، اعتراضات مردمی که جوانان عراق برای یک زندگی آبرومندانه با اراده ملی شروع کردند، ساختارهای قانونی را رعایت نموده و منافع کشور را در نظر دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "حکیم:ثمره کنونی عراق جانفشانی های معترضان است، موافقت سران قوا برای تغییر قانون انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم:ثمره کنونی عراق جانفشانی های معترضان است، موافقت سران قوا برای تغییر قانون انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید