خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزایی بر مقامات حزب کمونیست چین اعمال کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، نیویورک- خبرنگاران- وزیر خارجه آمریکا بیان نمود همه مقامات حزب کمونیست چین فارغ از موقعیتشان که از نظر آنها به نقض آزادی بیان، مذهب و اجتماعات مسالمت آمیز متهم می شوند، تحت محدودیت ورود به آمریکا قرار می گیرند.

خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزایی بر مقامات حزب کمونیست چین اعمال کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، مایک پمپئو روز دوشنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی، دولت چین را به استبداد متهم کرد که از نظر او، محدودیت های سختگیرانه ای را در مورد آزادی بیان، مذهب یا عقاید، اجتماعات و حق اجتماعات مسالمت آمیز مردم چین اعمال می کند.

وی که آمریکا را در موضع قاضی حقوق بشری می پندارد، افزود: امروز محدودیت های اضافی تحت بند 212 (a) (3) (C) قانون مهاجرت و ملیت در مورد صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال می کنم که گمان می رود مسئول یا شریک سیاست ها یا اقداماتی با هدف سرکوب امور مذهبی و معنوی، اعضای گروه های اقلیت قومی، مخالفان، مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سازمان های کارگری، نهادهای جامعه مدنی و معترضان صلح طلب هستند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد ممکن است اعضای خانواده این افراد نیز تحت این محدودیت های اضافی قرار بگیرند.

پمپئو افزود این اقدام، عزم دولت آمریکا را در پاسخ به حزب کمونیست چین در مورد سرکوب فزاینده علیه مردم چین نشان می دهد. در این سال، آمریکا محدودیت های ویزا و تحریم های مالی را علیه مقامات حزب کمونیست چین دخیل در سوء استفاده های وحشتناک در سین کیانگ، محدودیت های دسترسی به تبت و از بین بردن خودمختاری وعده داده شده هنگ کنگ اعمال کرده است.

وی ادامه داد: اقدام امروز، محدودیت های اضافی را برای همه مقامات حزب کمونیست چین دخیل در چنین فعالیت های سرکوبگرانه، بدون توجه به موقعیت آنها، اعمال می کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین خواستار آزادی برخی از زندانیان و عمل دولت چین به اعلامیه جهانی حقوق بشر شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزایی بر مقامات حزب کمونیست چین اعمال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزایی بر مقامات حزب کمونیست چین اعمال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید