خبرنگاران انتقاد از گزارش نفی نژادپرستی در انگلیس

به گزارش وبلاگ به آبادی، لندن - خبرنگاران - گزارش سفارشی دولت انگلیس درباره نفی نژاد پرستی در این کشور با موجی از انتقادها از سوی اعضای حزب رقیب دولت، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر روبرو شده که می گویند مطالب مطرح شده، غیر واقعی و پیامدهای ناشی از نژادپرستی را کمتر از آنچه هست، نشان می دهد.

خبرنگاران انتقاد از گزارش نفی نژادپرستی در انگلیس

به گزارش روز چهارشنبه وبلاگ به آبادی، در این سند 267 صفحه ای که از سوی کمیسیون مبارزه با نژادپرستی انگلیس تهیه، ادعا شده که نژادپرستی عامل اصلی نابرابری های اجتماعی در این کشور بشمار نمی رود.

این گزارش ادعایی می افزاید، مطالعات روی نژادپرستی در جامعه انگلیس نشان می دهد که این کشور با اکثریت سفیدپوست، مسائل کمتری نسبت به دیگر کشورها با اکثریت سفیدپوست در سراسر دنیا دارد. اغلب بحران ها و نابرابری های اجتماعی هم که ظاهرا به دلیل نژادپرستی بوجود آمده اند، نهایتا دلایل دیگری به جز نژادپرستی روزمره دارند.

گزارش یادشده، نژادپرستی ساختاری در انگلیس را رد نموده و ادعا می نماید که اتباع غیر انگلیسی نیز به موفقیت هایی در جامعه دست پیدا نموده اند. فقط بچه ها رنگین پوست که از مستعمره های پیشین انگلیس در دریای کارائیب به این کشور آمده اند، موفقیت های کمتری نسبت به سفیدپوستان در جامعه کسب نموده اند

دستور تهیه این گزارش پس از آن از سوی دولت لندن صادر شد که شهروندان این کشور سال گذشته به نشان اعتراض علیه قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط پلیس سفیدپوست آمریکا دست به تظاهرات ضد نژادپرستی زدند. معترضان در بسیاری از شهرهای انگلیس با شعار جان سیاهان اهمیت دارد علیه نژادپرستی ساختاری در این کشور تظاهرات نموده و تندیس شماری از برده داران انگلیسی را پایین کشیدند.

با این حال یافته های ادعایی و عجیب کمیسیون مبارزه با نژادپرستی انگلیس حاکیست که این کشور باید الگوی سایر کشورهای سفید پوست در مقوله برابری نژادی باشد.

حلیمه بیگم رئیس یکی از سازمان های مبارزه با نژادپرستی در انگلیس، این یافته ها را کاملا نا امید نماینده خوانده و می گوید که شهروندان غیرسفیدپوست و خصوصا سیاه پوستان 4 برابر بیش از بقیه در معرض تبعیض و نابرابری های اجتماعی قرار می گیرند

لیسا ناندی وزیر امورخارجه کابینه در سایه (حزب کارگر) هم به اسکای نیوز گفت: آمار بازداشت های گسترده نوجوانان و جوانان سیاه پوست و آفریقایی تبار در انگلیس کاملا خلاف ادعای دولت را ثابت می نماید. آمارها نشان می دهند که کشور ما همچنان درگیر یک نژادپرستی ساختاری و ریشه دار است.

همچنین مارشا دکوردوا معاون وزیر کشور کابینه در سایه مطرح کرد که گزارش یادشده در تائید برده داری و امپراتوری انگلیس تهیه شده است. وی از دولت خواست تا درباره چگونگی فراوری محتوای این گزارش که تجارت برده را ستایش می نماید شفاف سازی کند و سریعا از یافته های آن فاصله بگیرد.

این گزارش درست یک روز پس از آن منتشر شد که دیده بان پلیس انگلیس هم با انتشار گزارشی ادعا کرد که رفتار وحشیانه افسران پایتخت با عزاداران در مراسم یادبود زن جوانی که به دست افسر پلیس کشته شد شایسته بوده است.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که ماموران پلیس مرد در مراسم سه هفته پیش، زنان معترضی را که علیه نا امنی در جامعه شعار می دهند روی زمین کشیده و بازداشت می نمایند. اما دیده بان پلیس این رفتار وحشیانه را اقدامی پیشگیرانه در راستای جلوگیری از خطر انتقال و شیوع ویروس کرونا دانسته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انتقاد از گزارش نفی نژادپرستی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد از گزارش نفی نژادپرستی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید