خبرنگاران تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ به آبادی، زاهدان- خبرنگاران- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان آموزش هایی به وسیله فضای مجازی در زمینه گردشگری ارائه و فرصت های بعد از این دوران با توجه به استقبال مردم از گردشگری تشریح شد که این امر باعث ایجاد انگیزه برای افزایش تاسیسات گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی شده است.

خبرنگاران تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

مجتبی میرحسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ به آبادی اظهارداشت: بعد از کرونا مدل و شکل سفر و معین مقاصد جهانگردی در جهان تغییر نموده لذا به دنبال آن هستیم که سیستان و بلوچستان را در 2 برنامه کوتاه مدت و میان مدت در دوران پسا کرونا به مقاصد پرمخاطب جهانگردان داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

وی گفت: برنامه ریزی های اجرا شده در کوتاه مدت حضور و فعالیت موثر در فضای مجازی و هوشمند کردن فعالیت ها و افزایش فراوری محتوا نسبت به جاذبه های استان و معرفی بسته های سفر هوشمند به سیستان و بلوچستان است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: قصد داریم در برنامه کوتاه مدت به مردم این اطمینان را بدهیم که افرادیکه در این زنجیره سفر قرار می گیرند گرفتار ویروس کرونا نمی شوند و در این خصوص از حمل و نقل گرفته تا راهنما، مراکز اقامتی و دفاتر همه به نوعی در قالب خاطره سازی سفر هوشمند و رعایت پروتکل های بهداشتی دیده خواهند شد.

وی ادامه داد: در تلاشیم با ارتقای سطح خدمات، افزایش کیفیت تاسیسات و رعایت اصول بهداشتی در کوتاه مدت باعث افزایش تحریک تقاضای سفر به سیستان و بلوچستان شویم.

میرحسینی اعلام کرد: طبیعت گردی یکی از حوزه های جهانگردی است که در شرایط جدید زودتر رونق خواهد گرفت و با توجه به اینکه نقاط روستایی آلودگی کمتری دارند، به همین تناسب ظرفیت های ویژه سیستان و بلوچستان در این بخش می تواند پذیرای جهانگردان داخلی و خارجی باشد و تنوع جاذبه ها در استان باعث توزیع سفر در شهرهای مختلف خواهد شد.

وی گفت: سال جاری گام دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و در استان های هدف جهانگردی و استان های همجوار نشست هایی با بخش های خصوصی برگزار و دفاتر اطلاع رسانی جهانگردی در این استان ها ایجاد و با برگزاری هفته های فرهنگی بیش از گذشته سیستان و بلوچستان معرفی خواهد شد.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: همچنین فم تورهای آشناسازی بخش دیگری از برنامه هاست که در تغییر بازار جهانگردی ایران و ذائقه سازی نقش دارد بنابراین رهبران فکری سفر جهانگردی، وبلاگ نویسان، وبلاگ به آبادی و به عبارتی افراد تاثیرگذار در شکل گیری سفر در قالب تور آشناسازی از شمال تا جنوب استان سفر خواهند کرد تا با ظرفیت های این استان بیشاز گذشته از نزدیک آشنا شوند.

وی گفت: جهانگردی صنعتی است که می تواند به سرعت خود را بازیابی کند و شرایط فعلی با رعایت نکات بهداشتی بهبود خواهد یافت و در همین شرایط درخواست هایی برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی و سایر تاسیسات جهانگردی داریم که این امر علاوه بر بهبود زیرساخت ها و ایجاد جریان پایدار در جهانگردی با افزایش سفر باعث تقویت تاسیساتی که دچار خسارت شده و مجموعه خود را به سختی اداره می کردند، یاری خواهد نمود.

میرحسینی اعلام کرد: امیدواریم سیستان و بلوچستان بتواند با اجرای برنامه های متنوع و خلاق در کوتاه مدت سهم خوبی را در بازار جهانگردی ایران در دوران پسا کرونا کسب کند.

وی ادامه داد: در بلندمدت نیز نگاه با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و ایجاد زیرساخت های لازم با توجه به ماهیت فرابخشی صنعت جهانگردی به بازارهای منطقه ای است.

وی اضافه نمود: بازار جهانگردی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و احیای دروازه شبه قاره می تواند نقش مهمی در رسیدن به عدد 20 میلیون جهانگرد خارجی ایران را داشته باشد و با افزایش تعاملات با همسایگان محیط کلان کسب و کارهای جهانگردی را امن و با بهبود سطح دسترسی به وسیله اتصال چابهار به راه آهن سراسری بتوانیم تورها و بسته های سفر ارزان به سیستان و بلوچستان تعریف و به معنای واقعی همزمان با تغییر در جغرافیای فکری نسبت به سفر، جغرافیای جهانگردی ایران را نیز تغییر دهیم.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به راه اندازی استودیو جهانگردی در استان نیز گفت: با توجه به اینکه نوع نگاه ها به سفر تغییر نموده و احتیاج به فرهنگ سازی و معرفی بیشتر است و از طرفی کسب و کارهای جدید در حوزه جهانگردی متناسب با شرایط موجود ایجاد شده این استودیو برای نخستین بار در این استان پهناور راه اندازی می گردد.

وی اظهارداشت: با راهاندازی این استودیو می توان از نظرات صاحبان اندیشه، اساتید دانشگاه و بخش خصوصی فعال در حوزه جهانگردی جهت گفتمان سازی و معرفی ظرفیت ها با توجه به رویکرد جدید سفرهای هوشمند به این استان استفاده کرد.

میرحسینی اضافه نمود: راه اندازی استودیو جهانگردی در بخش فراوری محتوا، فرهنگ سازی سفر و همچنین در حوزه معرفی کسب و کارهای نو و افراد پیروز این صنعت با نگاه خلاقانه موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی این استودیو شاهد افزایش مشارکت مردم و فعالان جهانگردی در معرفی مقاصد ناشناخته، گفتمان سازی و بیان فرصت های پیش روی سیستان و بلوچستان برای ورود به قرن 15شمسی با بهره گیری از تجارب سده گذشته، یاری به شکل گیری مشاغل جدید و افزایش فراوری با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما برای پخش از شبکه هامون باشیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید