خبرنگاران شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج جدید کرونا هشدار داد

به گزارش وبلاگ به آبادی، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با توجه به رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان و شلوغی و ازدحام مردم در برخی مناطق شهر، موج جدیدی از شیوع کرونا در این شهرستان در راه است.

خبرنگاران شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج جدید کرونا هشدار داد

امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ به آبادی گفت: در صورتی که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و بدون توجه به هشدارها در معابر و خیابان ها حضور گسترده داشته باشند در آینده نزدیک با موج جدیدی از شیوع کرونا روبرو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ترددهای غیرضروری شهروندان در مناطق مختلف شهر باعث می شود افراد ناقل بیماری، ویروس را بیشتر به دیگران منتقل کنند و همین امر گسترش بیشتر بیماری را درپی خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل افزایش شمار مبتلایان طی روزهای اخیر در این شهرستان نیز اضافه کرد: یکی از دلایل این افزایش، شناسایی بیشتر افراد مبتلا به بیماری کرونا در مهاباد و راه اندازی مرکز نمونه گیری سرپایی در این شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مرکز در طبقه فوقانی درمانگاه خودکفایی مهاباد و در چهارراه آزادی این شهر راه اندازی شده و در 2 نوبت صبح و عصر آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

بهزاد، با بیان اینکه نمونه گیری مطابق پروتکل های بهداشتی در این مرکز رعایت شده است، ادامه داد: افراد دارای علائم کرونا، بیماری های زمینه ای و مزمن و کسانی که با فرد مبتلا در تماس بوده اند، می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه جواب آزمایش ها ظرف 24 ساعت اعلام می شود، اضافه کرد: در کنار راهبرد فاصله گذاری اجتماعی، راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آنان از افراد دیگر نیز مهم است زیرا این افراد هر روزی که از آلودگی آنان می گذرد می توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

وی گفت: بسکمک از افرادی که با علائم خفیف به این مرکز مراجعه کردند، نمونه گیری و آزمایش آنان مثبت اعلام شده است و این نشان می دهد مراکز بیماریابی می تواند کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال داشته و از شدیدتر شدن موارد بیماری و بستری در بیمارستان ها بکاهد.

تا به امروز در کشور بیش از 90 هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا و حدود 70 هزار نفر از بیمارستان مرخص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج جدید کرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج جدید کرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید