درباره قهقهه های حاشیه ساز روحانی با جانسون و مکرون، با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن!

به گزارش وبلاگ به آبادی، مجمع عمومی سازمان ملل در امسال بیشتر از اینکه در متن پر از خبر باشد، در حاشیه برای مخاطب ایرانی جذاب است.

درباره قهقهه های حاشیه ساز روحانی با جانسون و مکرون، با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن!

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ به آبادی، آمریکا و دولت ترامپ تمام کوشش خود را نموده اند که هر چه در چنته دارند به کارگیرند تا بلکه حضور هیئت ایرانی به صورت حداقلی بوده و درعین حال ابتکار عمل نیز از دست دولت ایران برای دریافت انگشت اتهام به سمت آمریکا و متحدانش در ماجرای عمل نکردن به تعهداتشان در برجام گرفته گردد.

این مسئله از کوشش برای تحقیر هیئت ایرانی و ویزا ندادن به آن ها شروع شد. ایران که می توانست دست بالا را در این زمینه داشته باشد و مانند سال گذشته در شرایطی وارد نیویورک گردد که موضعی طلبکارانه در قبال آمریکا و متحدانش به خاطر اجرایی نکردن تعهداتشان در برجام داشته باشد، با سیل نقدها و بیانیه های اتهام زننده در مورد حملات به تأسیسات نفتی آرامکو روبه رو شد.

کشورهای اروپایی در نقشه ای از پیش معین شده با آمریکا به این نتیجه رسیده بودند با پیوند زدن این اتفاق با درخواست های نامعقول خود برای اصلاح توافق هسته ای می توانند ایران را وادار به عقب نشینی و مذاکره دوباره درباره برجام و فعالیت های منطقه ای و موشکی اش سازند. این برنامه به صدور بیانیه ای از سوی انگلستان، آلمان و فرانسه منتهی شد که در بدون هیچ سند و مدرکی ایران را مسئول حملات به آرامکو دانسته و خواستار اصلاح برجام شده بودند! این بیانیه یک روز قبل از ورود حسن روحانی به نیویورک منتشر شد و روز بعد به جای این که ایران مراتب اعتراض شدید خود را به این کشورها و مسئولان آن ها در سازمان ملل اعلام کند، رئیس جمهور کشورمان با سران آن ها دیدار برگزار نموده و عکس هایی از این دیدار منتشر شد که کل ایران را در شوک فروبرد.

اگر رهبر انقلاب چند روز پیش هر نوع مذاکره با آمریکا را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای اعضای دولت ممنوع اعلام کردند به این دلیل بود که می خواستند عزت ملی ایرانیان حفظ گردد و مردم ایران در شرایطی به پای میز مذاکره با آمریکا نرود که سخت ترین فشارها و تحریم ها علیه کشورمان اعمال شده است و این گونه وانمود نگردد که ملت ایران تحت فشار مالی به هر خواسته ذلت آوری از طرف غرب تن در می دهد.

دولت تاکنون که چند روز از حضور وزیر خارجه و رئیس جمهور در نیویورک می گذرد، هنوز با آمریکا مذاکره ای صورت نداده است اما هر روز در گفت وگوهای مطبوعاتی خود با رسانه های آمریکایی به گونه ای صحبت می نمایند که گویی برای مذاکره با آمریکا لحظه شماری می نمایند و برای این کار هیچ مانعی جز تحریم ها بر سر راه آن ها قرار ندارد.

از سوی دیگر رئیس جمهور نیز در شرایطی با رهبران اروپایی دیدار می نماید که به نظر می رسد آن ها هم در تحقیر ملت ایران و اتهام زنی به کشورمان برای شانه خالی کردن از زیر بار تعهدات برجامی شان، دست کمی از آمریکایی ها ندارند. خنده های از ته دل با کسی که ایران را متهم می نماید تا تحریم های بیشتری علیه مردم کشورمان اعمال کند و به ترامپ برای اعمال سیاست فشار حداکثری همکاری کند، معنایی جز همکاری در پروژه تحقیر ملت ایران ندارد.

نشان دادن رفتار عزتمندانه و برخورد در خور با نخست وزیر کشوری که بیشترین همکاری را با آمریکا در پروژه فشار حداکثری بر ایران داشته، شاید کمترین خواسته مردم ایران از رئیس جمهورشان باشد. آن هم در شرایطی که اخیراً ایران توانست نه به سبب دیپلماسی دولتی بلکه به سبب نشان دادن اقتدار خود، نفت کش ایرانی را که بدون دلیل توسط انگلیسی ها توقیف شده بود، از چنگال آن ها نجات دهد. ایران بااین حال برای نشان دادن حسن نیت خود در زمانی که رئیس جمهور به سازمان ملل می رفت کشتی انگلیسی را نیز که دچار تخلف شده و توسط نیروهای ایرانی توقیف شده بود آزاد کرد. بااین حال نخست وزیر انگلیس این پالس و این حرکت از روی حسن نیت را نادیده گرفته و همچنان در پازلی که ترامپ برای او طراحی نموده به ایفای نقش می پردازد و رئیس جمهور کشورمان نیز با او به خوش وبش و خنده می پردازد.

این رفتار به این دلیل از طرف شخص رئیس جمهور جای تعجب دارد که تیم سیاست خارجی وی همواره داعیه این را داشته است که دیپلمات است، زبان جهان را می فهمد و استاد رفتارهای دیپلماتیک است و درعین حال حاضر نیست به دشمنی که کشورش را تحت محاصره مالی قرارداده و به تعهدات بین المللی اش پایبند نیست، اخم کند!

البته باید دید دولت در مقابل منتقدین به رفتارش در سازمان ملل چه پاسخی دارد. مطمئناً رئیس جمهور که منتقدین را از روز اول تاکنون با بدترین الفاظ و القاب مورد عتاب قرار داده، قرار نیست در مواجهه با این نقدها نیز که در فضای مجازی نیز به شدت زیاد شده است، با منتقدان بگووبخند راه بیندازد و مطمئناً با لحن دیگری غیر از لحن برخورد با جانسون نخست وزیر انگلیس با آن ها برخورد خواهد نمود!

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درباره قهقهه های حاشیه ساز روحانی با جانسون و مکرون، با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره قهقهه های حاشیه ساز روحانی با جانسون و مکرون، با دشمنان قدح کش و با ما عتاب کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید