روسیه از رویکرد اروپا علیه ایران انتقاد کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه گفت: مقصر دانستن ایران در وضعیت پیرامون برجام اشتباه است.

روسیه از رویکرد اروپا علیه ایران انتقاد کرد

سرگئی لاوروف روز پنجشنبه پس از دیدار با هایکو ماس همتای آلمانی خود بر لزوم شفافیت طرف های اروپایی در برجام تاکید نمود و گفت: ما با ایران همانند آلمان، فرانسه و انگلیس و تشکیلات سیاست خارجی اروپا کار می کنیم و از این کشور دعوت به خویشتنداری می کنیم و می خواهیم که برجام را با کوشش های مشترک حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: در این دیدار تاکید نمودیم که تأمین وحدت اقدامات و یکپارچگی مواضع بقیه شرکت کنندگان این توافق شامل روسیه، چین و تروئیکای اروپا بسیار مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام نمود: ما اگر در شرایط کنونی بگوییم که نجات برجام فقط به ایران بستگی دارد به زحمت می توانیم به نتیجه برسیم.

حل اختلافات در خلیج فارس از راه مذاکره

لاوروف در ادامه سخنان خود در کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسکو علاقه مند است که اختلافات موجود در منطقه خلیج فارس پیرامون ایران به وسیله مذاکره حل و فصل و رفع گردد.

وی اضافه کرد: ما علاقه مند به پیشبرد دستور کار متحد کننده در این منطقه دنیا هستیم و علاقه مند هستیم که اختلافات از راه مذاکره حل گردد.

وزیر خارجه روسیه گفت: در این رابطه ابتکار روسیه برای تأمین امنیت گروهی در منطقه خلیج فارس با شرکت کشورهای عربی این منطقه و ایران را یادآوری کردیم.

23310311

منبع: خبرآنلاین

به "روسیه از رویکرد اروپا علیه ایران انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از رویکرد اروپا علیه ایران انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید