ساخت سد چناره دو ماه دیگر آغاز می شود

به گزارش وبلاگ به آبادی، خبرنگاران/ایلام فرماندار چرداول از کلنگ زنی ساخت سد چناره تا دو ماه دیگر خبر داد.

ساخت سد چناره دو ماه دیگر آغاز می شود

الیاس فتاحی امروز جمعه 10 مرداد در حاشیه بازدید، دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم استان ایلام از محل ساخت سد چناره اظهار کرد: یکی از مطالبات چندین ساله مردمان این دیار ساخت سد و بهبود شرایط کشاورزی و آب شرب بود که با تلاش های مستمر و پیگیری های استاندار ایلام در سه سال گذشته و اهتمام و تاکید وی بر تحقق این مطالبه مردم بالاخره پس از سال ها چشم انتظاری در دو ماه آینده کلنگ ساخت این سد به زمین زده خواهد شد.

وی هدف از ساخت سد چناره را تامین آب شرب، صنعتی و بهبود اراضی کشاورزی مطرح نمود و گفت: عملیات ساخت آن در ماه مهر آغاز خواهد شد و محل ساخت سد مهیا و تحویل داده شده و اعتباری بالغ بر 110میلیارد تومان اختصاص یافته است.

فتاحی ادامه داد: عملیات احداث سد شامل سیستم انحراف و ساخت دو تونل به طول مجموع هزارو 34 متر و قطر 5.5 متر است که با تجهیز ساختمان و کارگاه ها و استقرار ماشین آلات و ادوات کار ساخت سد آغاز میشود.

فرماندار چرداول از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در تخصیص بودجه ملی و همچنین پرداخت حق کشاورزانی که زمین های آن ها بخاطر ایجاد سد تخریب می شود از طریق رایزنی های نمایندگان در مرکز و وزارت نیرو شد.

دکتر سارا فلاحی، نماینده ایلام نیز در این بازید با تاکید بر اینکه با تعامل با نمایندگان استان کرمانشاه و استانداران این دو استان از طریق وزارت نیرو پیگیر تخصیص اعتبارات ملی برای این پروژه خواهیم شد، گفت: نباید اجرای پروژه ای که رضایتمندی عده ای را در بر خواهد داشت باعث نارصایتی و دلخوری عده ای دیگر شود و پیگیر مطالبات و درخواست های مردم حاشیه سد چناره خواهیم بود و تلاش می کنیم اجرای این طرح موجب نارضایتی هیچ منطقه ای نشود.

ساخت سد چناره از 25 سال گذشته به عنوان یکی از مطالبات مردم مطرح بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت سد چناره دو ماه دیگر آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سد چناره دو ماه دیگر آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید