سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید لوکوموتیو دستگاه ها در جهت رشد و توسعه باشد

به گزارش وبلاگ به آبادی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها متاثر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند، گفت: اگر این سازمان بالنده و پویا باشد، می تواند به عنوان لوکوموتیو، تمام دستگاه ها را به سمت رشد و توسعه راهنمایی کند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید لوکوموتیو دستگاه ها در جهت رشد و توسعه باشد

عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و تازه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با تاکید بر اینکه برنامه ریزی باید اثربخش باشد، اظهار کرد: برای تحقق این مهم باید از روزمرگی فاصله گرفته و در راستای اقدامات کیفی و عمقی به سمت شرایط مطلوب و مورد احتیاج کشور حرکت کنیم.

وی، رعایت عواطف و احساسات مردم در لایه های گوناگون، پرهیز از نگاه بخشی و محلی، دسترسی به اطلاعات و آمار دقیق و پردازش و استنتاج بی طرفانه آنها و شناسایی فرایند تغییرات و تبیین وضع موجود را از دیگر الزامات برنامه ریزی اثربخش مطرح نمود.

استاندار آذربایجان شرقی بعلاوه به ضرورت های مدیریت و برنامه ریزی در استان اشاره نمود و گفت: نظام برنامه ریزی در استان باید به صورت هماهنگ و منسجم راهبری گردد تا سهم استان از فراوری ناخالص داخلی افزایش یابد.

خرّم، برنامه ریزی در راستای کاهش نرخ بیکاری، جذب سرمایه و افزایش صادرات را در راستای تحقق اهداف توسعه استان ضروری برشمرد و خواهان نظارت جدی بر اجرای طرح آمایش سرزمینی استان و بازمهندسی توزیع اعتبارات و منابع شد.

وی، هماهنگی بخش ها با تغییر ساختار بودجه مبتنی بر رشد اقتصادی و جوابگو کردن دستگاه ها نسبت به سهم آنان از رشد اقتصادی مصوب را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: نظام مسائل و برنامه های توسعه ای استان و شهرستان ها تدوین و برای بهره مندی از مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها ظرفیت سازی گردد.

استاندار آذربایجان شرقی به بعضی از اقدامات لازم در حوزه برنامه و بودجه نیز اشاره نمود و گفت: کاهش هزینه ها و شناسایی و انتقال احتیاجهای واقعی استان به دستگاه های ملی و برنامه ریزی مدون برای بهره مندی از صندوق ذخیره استانی از اقدامات لازم است.

خرّم با تاکید بر افزایش سهم بانک های استان از منابع اقتصادی معادن، بالفعل کردن ظرفیت های توسعه ای صنایع بزرگ، برنامه ریزی برای فعال سازی صنایع پایین دست و اهتمام فرادستگاهی برای اتمام پروژه های استانی و ملی، اظهار کرد باید با مانع زدایی حداکثری در حوزه فراوری و سرمایه گذاری، بستر حضور سرمایه گذاران در حوزه زیرساخت را نیز فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در این راستا بر چند کارویژه مهم ازجمله فعال سازی کمیته بهره وری در راستای نیل به هدف گذاری رشد اقتصادی و برنامه ریزی برای تکمیل زیست بوم فناوری با تشکیل و فعالیت کارخانه نوآوری در استان تاکید نمود.

پیگیری تحقق فاینانس های خارجی، فراهم سازی بستر سرمایه گذاری در حوزه صنایع برتر و هماهنگی موثر با دستگاه های اقتصادی، بانک ها و وزارت امور خارجه برای ایجاد کانال های اعتباری و اقتصادی با کشورهای همسایه از دیگر اقدامات ویژه در جهت توسعه استان بود که استاندار آذربایجان شرقی به آنها اشاره نمود.

در این مراسم با قدردانی از خدمات و کوشش های داود بهبودی در مدت هشت سال ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران به عنوان رئیس تازه این سازمان معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید لوکوموتیو دستگاه ها در جهت رشد و توسعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید لوکوموتیو دستگاه ها در جهت رشد و توسعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید