سران گردشگری دنیا خواهان اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس ها شدند

به گزارش وبلاگ به آبادی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سران گردشگری دنیا خواهان اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس ها شدند.

سران گردشگری دنیا خواهان اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس ها شدند

در یک نشست دنیای با موضوع گردشگری در اقتصاد آبی که با میزبانی مشترک بین بخش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و کشور فرانسه برگزار گردید، نمایندگان سطح بالا بر چگونگی اجرای اقتصاد آبی تاکید کردند که چگونه اجرای این استراتژی می تواند با تهدیدات تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیک و بهره برداری بیش از حد از منابع مبارزه کند. در همان زمان، این هیئت به نمایندگی از کلمبیا، کنیا، سیشل و پالائو به وضوح نشان داد که چگونه تمرکز قوی تر بر پایداری می تواند به ارائه فعالیتهای گردشگری رقابتی و فراگیر یاری کند.

زوریتسا اوروسویچ، مدیر اجرایی UNWTO در سخنانی در این اجلاس گفت: گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آبی بشمار می رود و با ارائه انگیزه های اقتصادی و مکانیسم هایی برای حفاظت از زیست بوم ها، نقش کلیدی در حفظ اقیانوس ها ایفا می نماید. ما می توانیم و باید کارهای بیشتری انجام دهیم. به عنوان بخشی ازجریان پایداری، گردشگری نقش کلیدی در بازسازی زیست بوم های ساحلی و دریایی خواهد داشت و مردم بایستی در مرکز این کوشش ها قرار گیرند.

فرصت خروج از بحران

براساس داده های ارائه شده در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) در حال حاضر گردشگری به عنوان بزرگترین بخش در ارزش صادرات، 40 درصد از اقتصاد آبی را به خود اختصاص می دهد. راه اندازی مجدد گردشگری در سطح دنیا و بهبود از تأثیرات همه گیری، فرصتی برای این بخش برای حمایت از تبدیل مقاصد ساحلی و دریایی به سمت مدل های پایدارتر و انعطاف پذیرتر است که بر حفاظت از اقیانوس و استفاده مسئولانه تر در این بخش تاکید دارد.

سیلوستر راگدوند، وزیر امور خارجه و گردشگری سیشل گفت: سرنوشت گردشگری و اقتصاد آبی باید در هم تنیده گردد تا از منابع محدود استفاده مسئولانه گردد. اقیانوس بعنوان مادر ما باید نقش فرماندهی در استراتژی های گردشگری داشته باشد. برای سیشل اقتصاد آبی حاکی از رویکردی جامع برای بخش گردشگری و اقتصاد محلی است.

انتقال بخش خصوصی

رهبران شرکتهای Accor، ClubMed، Costa Cruises، Iberostar Group، PONANT، TUI Group و Blue Climate Initiative به سیاست گذاران برای اولویت بندی حفاظت از اقیانوس ها پیوستند و تعهدات خود را برای رسیدگی به آلودگی های ناشی از انتشار پلاستیک به وسیله راهکار های عملی در راستای چارچوب های موثر ارائه دادند. ابتکار دنیای پلاستیک گردشگری از انتقال به اقتصاد دایره ای پلاستیک حمایت می نماید.

هروه گاستینل، مدیر عامل PONANT گفت: ما مفتخریم که تعهد خود را به ابتکار دنیای پلاستیک گردشگری با هدف حذف پلاستیک های یکبار مصرف تا سال 2022 اعلام می کنیم. بعنوان مثال، کشتی اکتشافی قطبی Le Commandant Charcot، موضوع هدفمند پلاستیک یکبار مصرف را در همه کشتی های خود اجرا می نماید.

این کارگاه به وسیله خورخه لاگونا سلیس، رئیس One Planet Network اداره شد و با فراخوانی برای اقدام اجرایی از سوی برون پویرسون، مدیر توسعه پایدار Accor برای ذینفعان گردشگری برای پیوستن به جنبش جمعی پیرامون ابتکار دنیای پلاستیک گردشگری و بیانیه گلاسکو در خصوص اقدام اقلیمی در گردشگری صورت گرفت. آقای لاگونا سلیس گفت: شبکه One Planet از همکاری با اجلاس One Ocean برای بالا بردن تعهدات بلندپروازانه از سوی کسب و کارهای گردشگری و دولت ها راضی است. بخش گردشگری می تواند عاملی برای آموزش و پیشگیری از آلودگی پلاستیک و منبعی برای بهبود پایدار از همه گیری و ایجاد عایدی مناسب برای میلیون ها نفر باشد.

منبع: همگردی

به "سران گردشگری دنیا خواهان اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس ها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران گردشگری دنیا خواهان اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس ها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید