سناریوی جدید مداخله آمریکا در لبنان از دروازه تحریم عمومی

به گزارش وبلاگ به آبادی، آمریکا که در تحریم نهادها و شخصیت های وابسته به حزب الله در لبنان سابقه طولانی دارد٬ این بار با تحریم کلی این کشور در بخش های مختلف٬ عرصه را برای همه لبنانی ها تنگ کرده است.

سناریوی جدید مداخله آمریکا در لبنان از دروازه تحریم عمومی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ به آبادی به نقل از الاخبار آمریکایی ها پس از اعمال تحریم های متعدد ضد مقاومت در لبنان٬ این بار به تحریم و فشار ضد همه لبنانی ها روی آورده اند؛ مشابه کاری که در سال 2011 با مردم سوریه کردند.

واشنگتن این بار به بهانه مبارزه با فساد به تحریم شرکت های دارویی روی آورده و در چارچوب جنگ جدید محاصره ای ضد لبنان٬ چندین نهاد و شخصیت این کشور را تحریم کرده است.

در حالی که پیش از این تمرکز آمریکا به طور ویژه بر مقابله با حزب الله و جدا کردن آن از آغوش ملت بود٬ این بار از دروازه بانک های اروپایی و تحریم دارویی٬ همه لبنانی ها را بدون استثنا وارد این بازی خود کرده است.

از سالهای گذشته٬ لبنانی هایی که میان اروپا و لبنان و یا در خود اروپا فعالیت های تجاری داشتند همواره در زمینه بازکردن حساب و انتقال پول با موانع و مسائل زیادی روبه رو می شدند و البته این چالش ها به طور ویژه برای شیعیان لبنانی وجود داشت.

طی ماه های گذشته و با انفجار بحران اقتصادی و اقتصادی در لبنان تعداد زیادی از مردم این کشور اقدام به انتقال فعالیت های اقتصادی خود به خارج از کشور کردند.

بر اساس اطلاعات الاخبار٬ آمریکا از چندین کشور اروپایی که تاثیر زیادی روی آنها دارد٬ خواسته تا برای شرکت های لبنانی که خواستار افتتحاح حساب دراین کشورها هستند موانع و چالش هایی ایجاد کنند.

اطلاعات حاکی از آن است که شرکت ها و شخصیت های لبنانی در چندین کشور اروپایی مانند فرانسه و سوئیس و بلژیک در زمینه فعالیت های بانکی با دشواری ها و مسائل زیادی روبرو هستند.

دیروز پس از اینکه خزانه داری آمریکا لیست جدیدی از تحریم ها ضد موسسات و شخصیت های لبنانی صادر کرد٬ این بار تحریم های آن شامل بخش دارویی و بیمارستان ها نیز شد.

آمریکایی ها که تحریم های قدیمی خود را ضد موسسه الشهید نزدیک به حزب الله متوقف نکرده اند٬ این بار گروه اطلس القابضه که وابسته به این موسسه است و بعد از آن شرکت های نزدیک به آن از جمله شرکت های بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی و شاهد فارم وسیتی فارما ش.م.ل وشرکة سانوفیرا فارم را وارد لیست تحریم های خود کردند.

همچنین شرکت سانوفیرا فارم به اضافه شرکت ها و موسسات گردشگری و تجاری دیگر و از جمله شرکت سوخت الامانه شامل تحریم های جدید آمریکا شدند.

اما تصمیم آمریکا در تحریم بخش های دارویی لبنان٬ زمینه را برای تحریم های بدتر و شدیدتر ضد این کشور آماده می کند؛ زیرا پیش از این نیز واشنگتن به بهانه و ادعاهای بشردوستانه بخش های پزشکی و آموزشی را تحریم نمی کرد٬ اما می بینیم که این خط قرمز را شکسته است.

این تصمیم آمریکا دو بعد دارد: بعد اول آن سیاسی و به معنای ارسال یک پیام خشونت آمیز از سوی آمریکا و بعد دوم آن اقتصادی بوده و مربوط به شرکت های لبنانی است تا برای تجارت به گزینه های غربی روی بیاورند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سناریوی جدید مداخله آمریکا در لبنان از دروازه تحریم عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی جدید مداخله آمریکا در لبنان از دروازه تحریم عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید