شاعری: دخالت دست در نشاکاری برنج باید به حداقل برسد

به گزارش وبلاگ به آبادی، یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در توصیه های خود در خصوص فراوری محصولات کشاورزی در شرایط کرونایی، به ضرورت کم شدن دخالت دست در کشت برنج اشاره نمود و نسبت به استفاده از نیروهای بومی و دریافت تست کرونا از آنها تأکید کرد.

شاعری: دخالت دست در نشاکاری برنج باید به حداقل برسد

علی محمد شاعری در گفت وگو با وبلاگ به آبادی در خصوص تأثیر ویروس کرونا بر محصولات کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی، نیازمند تهیه دستورالعمل هایی جامع در خصوص مبارزه با کرونا و ابلاغ آن به سراسر کشور هستیم. وزارت جهاد دستورالعمل هایی برای استان های شمالی فرستاده است. این دستورالعمل ها باید به تمام کشور ارسال گردد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کشت بهاره برنج در استان مازندران و گیلان شروع شده است گفت: ضروری است که از کشت مکانیزه استفاده گردد و دخالت دست در فعالیت نشاکاری برنج به حداقل میزان ممکن برسد. کاشت مکانیزه در بیشتر اراضی با مقیاس عظیم در حال اجرا است. ستاد مبارزه با کرونا در هر استان باید امکانات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

نماینده مردم نکا و بهشهر در مجلس ضمن تأکید به ضرورت استفاده از نیروهای بومی در کشت برنج گفت: نباید از نیروهای غیر بومی در این شرایط حساس استفاده کرد چرا که تردد و عبور و مرور را افزایش می دهد. قبل از شروع فعالیت های کشاورزی تست کرونای افرادی که با محصول تماس دارند، گرفته گردد.

شاعری در خصوص مسائل مربوط به واردات و صادرات محصولات در شرایط کرونایی گفت: در خصوص واردات برنج، مسئله ای نمی بینم. هندوستان و پاکستان تنها صادرنماینده نیستند. بسیاری از کشورها برنج فراوری می نمایند و آماده عرضه مازاد فراوری خود در بازارهای جهانی هستند. البته با توجه به شرایط آب وهوایی سال جاری افزایش قابل توجهی در فراوری برنج خواهیم داشت.

شاعری در انتها در خصوص توان کشورمان در خودکفا شدن در زمینه فراوری برنج گفت: یکی از راه هایی که می توان در شرایط فعلی از آن استفاده کرد، استفاده از اقلام پرمحصول است. 25 درصد اراضی گیلان و مازندران، به کشت پرمحصول اختصاص داده می گردد و ما می توانیم 25 درصد دیگر از زمین ها را به کشت برنج یا غله دیگری اختصاص دهیم. ما به راحتی می توانیم در بخش برنج خودکفا شویم. واردات برنج ما 800 هزار تن است و دو میلیون و 200 تن را خودمان فراوری می کنیم. یک برنامه خودکفایی کارشناسی شده می تواند ما را کاملا خودکفا کند. امیدوارم وزیر جدید جهاد کشاورزی همه کوشش خود در این زمینه را به کار ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شاعری: دخالت دست در نشاکاری برنج باید به حداقل برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاعری: دخالت دست در نشاکاری برنج باید به حداقل برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید