صنعاء: ریاض به جای طرح های دروغین، حمله به یمن را متوقف کند

به گزارش وبلاگ به آبادی، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره صلح در یمن فریب است.

صنعاء: ریاض به جای طرح های دروغین، حمله به یمن را متوقف کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ به آبادی، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره یمن فریب و کوششی برای کتمان واقعیت است تا گفته گردد ریاض کبوتر صلح است.

وی به شبکه المسیره گفت، بهتر است ائتلاف سعودی به جای ارائه طرح های دروغین، توقف حمله به یمن و لغو محاصره آن را اعلام کند.

بن حبتور تأکید کرد، سعودی و آمریکا درباره صلح در یمن جدی نیستند، آنها به تجاوز خود ادامه می دهند اما صنعاء همیشه آماده صلح بوده است.

خبرگزاری عربستان واس هفته گذشته گزارش داد که محمد بن سلمان ولی عهد این کشور با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره توقف جنگ یمن گفت و گو نموده و حمایت خود را از ورود کشتی های حامل فرآورده های نفتی به بندر الحدیده و بازگشایی مشروط فرودگاه صنعاء ابراز نموده است. (جزئیات بیشتر)

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "صنعاء: ریاض به جای طرح های دروغین، حمله به یمن را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: ریاض به جای طرح های دروغین، حمله به یمن را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید