محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2021

به گزارش وبلاگ به آبادی، 2021 سال چالش برانگیزی برای تمام سازندگان گوشی های هوشمند بود ولی اپل در نهایت توانست بر بیشتر این چالش ها غلبه کند. اگرچه این شرکت قربانی بحران کمبود تراشه شده و در حال حاضر فراوری بعضی از گجت های اپل کاهش پیدا نموده، اما مطابق معمول تقاضای بالایی برای محصولات اپل وجود دارد و با توجه به قیمت بالای آن ها، این شرکت همچنان سود هنگفتی را در ازای فروش این محصولات دریافت می نماید.

محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2021

محصولات اپل مانند تبلت ها، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند در سال 2021 با رشد فروش روبه رو شدند. در هر صورت با وجود مجذوب نمایندهیت زیاد این محصولات، مطمئنا تمام آن ها گجت های فوق العاده ای نیستند و در این مطلب به محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2021 می پردازیم.

برنده - آیفون 13 پرو مکس

مانند چند سال گذشته، سال جاری هم بزرگ ترین گوشی ساخت اپل برترین گوشی این شرکت محسوب می گردد. به طور تعیین، عمر باتری و میزان نمایشگر دو نقطه قوت این گوشی به حساب می آیند. میزان و رزولوشن نمایشگر این گوشی تفاوتی با نسل قبلی ندارد ولی به لطف پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز، این نمایشگر مجذوب نمایندهیت بیشتری پیدا نموده است. اگرچه طی سال های گذشته بسیاری از شرکت ها به بهره گیری از نمایشگرهای 120 هرتز روی آورده اند، اما اپل مانند همواره در این زمینه عجله ننموده ولی در عوض از همان ابتدا توانسته تجربه کاربری دلچسبی را برای کاربران ارائه کند.

از سوی دیگر، این افزایش سرعت نمایشگر به بهای کاهش عمر باتری تمام نشده و در زمینه پخش ویدیو و وب گردی، این گوشی 9 و 6 ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد که این موضوع هم به لطف بزرگ تر شدن باتری عملی شده است. بعلاوه باید به بهره گیری از دوربین اصلی بهتر، بهبود دوربین تله فوتو و ارائه قابلیت فوکوس اتوماتیک برای دوربین اولترا واید هم اشاره کنیم.

برنده - آیفون 13 پرو

بهره گیری دوبین اولترا واید از فوکوس اتوماتیک و نمایشگر 120 هرتز مجذوب نماینده باعث شده که آیفون 13 پرو هم در فهرست برندگان 2021 اپل قرار بگیرد. باتری این گوشی 10 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است که به لطف همین تعیینه، برای تماشای ویدیوها از 4 ساعت عمر باتری بیشتری بهره مند می شوید. سال گذشته آیفون 12 پرو گوشی خیلی خوبی نبود زیر در مقایسه با مدل پرو مکس ضعف های مهمی داشت. اما سال جاری اپل به آیفون 13 پرو توجه بیشتری نشان داده و به غیر از میزان نمایشگر و ظرفیت باتری دیگر هیچ تفاوتی با مدل پرو مکس ندارد.

بازنده - آیفون 13

در سال 2021، آیفون 13 یک محصول بازنده محسوب می گردد. این گوشی اگرچه 250 دلار مقرون به صرفه تر از مدل پرو است، اما از نمایشگر 120 هرتز بهره نمی برد، سنسور اصلی کوچک تری دارد، در پنل پشتی دوربین تله فوتو دیده نمی گردد و دوربین اولترا واید آن هم فاقد قابلیت فوکوس اتوماتیک و ماکرو است. بعلاوه برخلاف مدل های پرو که از 6 گیگابایت رم بهره می برند، این گوشی 4 گیگابایت رم دارد.

برنده - آیپد مینی

نسل نو آیپد مینی یک محصول مجذوب نماینده محسوب می گردد. اپل بالاخره بعد از سال ها انتظار ظاهر قدیمی آن را کنار گذاشته و برای این گوشی از طراحی مجذوب نمایندهی استفاده نموده است. این تبلت 550 دلاری در سال 2021 توجه گسترده ای جلب کردو توانسته توجهات زیادی را جلب کند.

برنده - آیپد پرو 12.9 اینچی

بزرگ ترین تبلت اپل در سال 2021 با قیمت بالایی معرفی گردید. این تبلت از نمایشگر mini-LED بهره می برد که اپل از آن تحت عنوان Liquid Retina XDR یاد می نماید. نمایشگرهای mini-LED اساسا همان نمایشگرهای LCD هستند که برای نور پس زمینه از LED های بسیار کوچک تری بهره می برند. همین رویکرد به آن ها اجازه می دهد که روشنایی بسیار بهتر و کنتراست بالاتری را به ارمغان بیاورند. آیپد پرو با چیپست M1 راهی بازار شده که این یعنی قدرتمندترین تبلت موجود در بازار محسوب می گردد.

برنده - آیپد پرو 11 اینچی

آیپد پرو 11 اینچی هم با چیپست M1 به دست کاربران رسیده ولی برخلاف برادر بزرگ تر، از نمایشگر mini-LED بهره نمی برد. روی هم رفته میزان این تبلت برای بسیاری از کاربران مناسب محسوب می گردد و قیمت آن هم به گونه ای است که توجه کاربران زیادی را جلب می نماید. باید خاطرنشان کنیم مدل 64 گیگابایتی آیپد ایر 2020 با قیمت 650 دلار راهی بازار شده و برای خرید مدل 256 گیگابایتی باید مبلغ 819 دلار بپردازید. این در حالی است که مدل 128 گیگابایتی آیپد پرو 11 اینچی با قیمت 880 دلار در بازار عرضه شده و به همین دلیل خرید این تبلت کار منطقی تری محسوب می گردد.

بازنده - اپل واچ سری 7

اپل در کنار سری آیفون 13 از نسل هفتم اپل واچ هم رونمایی کرد اما چند ماه بعد عرضه این ساعت هوشمند شروع شد. در حال حاضر هم کاربران برای خرید این ساعت باید حدود یک تا دو هفته منتظر بمانند. به علت همین مسائل فراوری، تقاضا برای خرید این ساعت هوشمند کاهش پیدا نموده است. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم فراوری اپل واچ SE متوقف نشده و این محصول همچنان فروش بالایی دارد.

برنده - مک بوک پرو 2021 و تراشه های M1 پرو و M1 مکس

به اعتقاد بسیاری از کاربران و کارشناسان، اپل در سال 2021 بار دیگر سری مک بوک پرو را به جایگاه واقعی خود برگرداند. ویژگی هایی مانند شارژر مغناطیسی، درگاه کارت SD و پورت HDMI که از این لپ تاپ ها حذف شده بودند دوباره برگشتند. بعلاوه نمایشگر mini-LED هم مجذوب نمایندهیت این دو مدل را دوچندان نموده است. اما در این میان، تراشه های M1 پرو و M1 مکس مهم ترین تعیینه نسل نو سری مک بوک پرو محسوب می شوند.

مدل پایه M1 پرو از پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته ای بهره می برد و مدل های گران تر این تراشه مبتنی بر پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 یا 16 هسته ای هستند. از سوی دیگر، M1 مکس با پردازنده گرافیکی 24 و 32 هسته ای معرفی گردیده و این یعنی از نظر گرافیک حرف زیادی برای گفتن دارد. بر اساس آنالیز های صورت گرفته، نسل نو مک بوک پرو به راحتی کارهای سنگین را انجام می دهد و به طور تعیین، سری مک بوک پرو برای افراد حرفه ای طراحی و ساخته شده که می خواهند فشار زیادی به لپ تاپ خود وارد نمایند.

روی هم رفته به لطف بهره گیری سیستم های مک از تراشه های اختصاصی اپل، تقاضا برای خرید این محصولات به طور قابل توجهی افزایش پیدا نموده و باید ببینیم آیا رقبا در آینده نزدیک می توانند در این بازار فاصله خود را از اپل کاهش دهند یا نه.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید