مردم منطقه ها معدنی سهام دار می شوند

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران (پانا) - وزیر صمت از سهام دار شدن مردم منطقه ها معدنی در معادن بزرگ منطقه ها شان اطلاع داد.

مردم منطقه ها معدنی سهام دار می شوند

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز 24 دی ماه در آئین شروع به کار معدن کرور گفت: عدالت را موضوع محوری دولت سیزدهم دانست و گفت: بنای ما این است که مردم مناطقی که معادن بزرگ در آنجا واقع شده است، سهامدار آن معادن باشند، لذا هر چه سریعتر استاندار کرمان و مسئولین مربوطه مدلی برای واگذاری 40 درصد سهام این معدن به مردم را تعریف نمایند.

وی ادامه داد: مردم منطقه در معادن و کارخانه ها به کار گرفته شوند و آموزش های لازم به مردم داده گردد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس ایران نیز گفت: مقدار اکتشاف شرکت ملی صنایع مس ایران در این مدت کوتاه بیش از 4.2 میلیارد تن رسیده است که با این اکتشافات بیش از 7 میلیارد دلار به دارایی های این شرکت اضافه شد.

وی اضافه نمود: بیش از 15 دستگاه نو برای حفاری های عمیق خریداری شده است و تا سرانجام اردیبشهت همه آنها به ایران انتقال پیدا می نمایند.

مدیرعامل شرکت مس ایران از استفاده از سیستم هوشمند ابر الکترونیکی جهت اکتشاف پهنه معادن اطلاع داد و توضیح داد: تا شب گذشته 123 هزار تن صادرات داشتیم این درحالی است که در سال گذشته 122 هزار تن بوده و امیدواریم مقدار صادرات سال جاری را به 150 هزار تن برسانیم.

وی از فروش 255 هزار تن مس در بورس تا روز گذشته اطلاع داد و مطرح کرد: امیدواریم سال جاری برای اولین بار به 300 هزار تن برسد.

سعدمحمدی به افتتاح سه کارخانه نو شامل؛ معدن و کارخانه کنسانتره درآلو و دره زار و فلوتاسیون سرباره های ذوب در بهار سال آینده اشاره نمود و اضافه نمود: مقدار سرمایه گذاری در این سه طرح بیش از 25 هزار میلیارد تومان است.

وی با تشریح معدن کرور گفت: فعالیت در این محدوده از حدود چهار ماه قبل شروع شده و تا به امروز 3.7 کیلومتر از جاده آن احداث شده است و حدود 16 کیلومتر مابقی آن احتیاج به حفاری دارد.

مدیرعامل شرکت مس ایران اضافه نمود: با راه اندازی این معدن سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی برای این منطقه اتفاق می افتد.

وی از کشف پنج محدوده نو در منطقه قلعه گنج اطلاع داد و بیان نمود: چند پروژه ورزشی و فرهنگی در راستای مسئولیت های اجتماعی در منطقه جنوب استان اجرا خواهیم کرد.

سعدمحمدی سرمایه گذاری در مس را یکی از برترین سرمایه گذاری ها در دنیا دانست و گفت: باتوجه به اینکه 35 درصد خودروهای دنیا در چند سال آینده برقی خواهند شد و مصرف مس در هر خودرو از چهار کیلوگرم به 89 کیلوگرم اضافه خواهد شد و بعلاوه مقدار مصرف انرژی برق در دنیا از 20 درصد فعلی به 51 درصد می رسد و مهمترین عنصر برای تحقق این استراتژی مس است لذا مصرف مس در دنیا تضمین شده است.

اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شورای عالی معادن در جنوب استان کرمان نیز برگزار گردد.

وی با تاکید برآنکه اکتشاف پهنه معادن در جنوب استان ادامه یابد، توضیح داد: احداث و راه اندازی صنایع جانبی و فرآوری در کنار معدن کرور احداث گردد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل زیرساخت ها در جنوب استان تاکید نمود و اضافه نمود: ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در جنوب استان الزامی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مردم منطقه ها معدنی سهام دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم منطقه ها معدنی سهام دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید