منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است

به گزارش وبلاگ به آبادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: متاسفانه قوانینی که برای مهار آب ها در سطح کشور دیده شده است، یکنواخت بوده است. ما در مناطق مرزی منابع آب های سطحی خوبی داریم که به دلیل عدم مدیریت صحیح به کشورهای همسایه راهنمایی می گردد.

منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است

به گزارش وبلاگ به آبادی، اسماعیل حسین زهی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به شرایط منابع آبی کشور و ضرورت کنترل مصرف، اعلام کرد: در بحث منابع آبی کشور ما با خشکسالی روبرو هستیم که مسائل عدیده ای را به دنبال دارد و از قبل نیز پیش بینی شده بود. سال جاری نیز به دنبال کم بودن بارش ها، سطح منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه قوانینی که برای مهار آب ها در سطح کشور دیده شده است، یکنواخت می باشد. ما در مناطق مرزی و کم تر توسعه یافته منابع آب های سطحی خوبی داریم که به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح برای بهره وری، به کشورهای همسایه راهنمایی می گردد. متاسفانه بخشی از آب کشاورزی ما نیز آب قابل استفاده است و نوع کشت و آبیاری محصولات نیز به شیوه صحیح مدیریت نمی گردد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ضروری است برای اصلاح شیوه مصرف آب در بخش کشاورزی دولت پای کارآمده و از کشاورزان حمایت کند. به دلیل سوءمدیریت، بخش اعظمی از آب ها در منطقه ما به کشور پاکستان رفته و کشاورزان پاکستانی از آن سود می برند. احتیاج است که وزارت نیرو مطالعات خود را به روز رسانی نموده و شیوه صحیح تری برای مدیریت منابع آبی کشور پیش بگیرد.

وی تاکید نمود: باتوجه به شرایط منابع آبی کشور رعایت الگوی مصرف از سوی مردم امری اجتناب ناپذیر است. خیلی از روستاها و مناطق کشور به دلیل کم آبی خالی از سکنه شده است و قطعا با ادامه این فرایند با مسائل جدی تری در تامین آب روبرو خواهیم شد. ضروری است که مردم بیش از پیش به رعایت الگوی مصرف توجه داشته باشند و دولت نیز به صورت جدی تری پای کار بیاید.

منبع: جام جم آنلاین

به "منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع آبی سدهای کشور به شدت کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید