فرودگاه آزادی یکی از مجموعه های تفریحی استان البرز به شمار می رود

به گزارش وبلاگ به آبادی، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای واصله، فرودگاه آزادی یکی از مجموعه های تفریحی استان البرز به شمار می رود.

فرودگاه آزادی یکی از مجموعه های تفریحی استان البرز به شمار می رود

فرودگاه تفریحی و آموزشی آزادی از منطقه ها نمونه گردشگری استان البرز است. این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه واقع شده و به عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه فعال است. مجموعه پروازی آزادی بیش از 60 هواپیمای فوق سبک دارد و در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره های تخصصی انجام می گردد. کارشناسان بر این نظرند که پدیده هوانوردی عمومی در ایران بطور جدی از این فرودگاه شروع شده است.

نمایش اوج ایرانیان نخستین نمایش هوافضای فرودگاه آزادی در محل این فرودگاه خصوصی واقع در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار گردید. این مراسم و نمایش هوایی منحصربفرد آن با استقبال مناسبی از مردم روبرو شد؛ طوریکه تعداد زیادی از مردم استانهای تهران، البرز و قزوین برای دیدنی مانور هواگردهای سبک و فوق سبک در محوطه زیبای فرودگاه گردهم آمده بودند. از نکات برجسته این نمایش هوایی مانورهای فوق العاده زیبا و حرفه ای هواگردهای سبک بود که در بسیاری از مواقع موجب تهیج جمع حاضر شده و البته برخی ها را هم نگران کرد! یکی دیگر از موارد قابل توجه، استقبال پرشور روستاییان روستاهای اطراف از نمایش هوایی بود بطوریکه بسیار از مردم روستاهای اطراف، مسیرهای طولانی را پای پیاده برای دیدن آمده بودند.

فرودگاه آزادی تنها فرودگاه خصوصی است که در بخش های تحقیقاتی، صنعتی، آموزشی و تفریحی فعالیت دارد. آموزش خلبانی، خرید و فروش و مونتاژ هواپیماهای فوق سبک از فعالیت های جاری این فرودگاه هستند. فرودگاه آزادی در شهرستان نظرآباد دارای امکاناتی همانند باند و برج مراقبت پرواز، آشیانه آماده سازی هواپیما، پارکینگ، کارگاه های ساخت و مونتاژ، آشیانه فراوری، آشیانه نگهداری هواپیما، ترمینال و جایگاه بازدید کنندگان، ایستگاه مجهز هواشناسی و سایت ایمنی زمینی است.

منبع: همگردی

به "فرودگاه آزادی یکی از مجموعه های تفریحی استان البرز به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه آزادی یکی از مجموعه های تفریحی استان البرز به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید