نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده است

به گزارش وبلاگ به آبادی، نایب رئیس مجلس گفت: روش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده و کمیسیون تلفیق نیز هیچ جابجایی در ارقامی که مدنظر دولت بود، ایجاد ننموده است.

نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده است

به گزارش ایرنا، احمد راستینه در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه (اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به بند 8 اصل 43 مبنی بر جلوگیری از سلطه بیگانگان بر اقتصاد کشور اظهار کرد: در سال گذشته و زمان آنالیز لایحه بودجه، نمایندگان تاکید داشتند که چرا دولت بیشتر از آنچه که امکان صادرات هست، پیشنهاد فروش نفت داده است. اما در آنالیز لایحه بودجه 1401 نمایندگان پیشنهادهایی عکس سال گذشته مطرح می نمایند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اضافه نمود: دولت در لایحه بودجه پیش بینی نموده هر بشکه نفت حدود 60 دلار فروخته گردد. ولی بعضی پیشنهاد فروش نفت بر اساس 70 دلار را مطرح می نمایند.در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که مانند بچه پولدارها هزینه نکنید! اما متاسفانه به هیچ کدام از مصادیق و گزارشات علمی پایبند نیستیم.

وی ادامه داد: در گزارش امروز رئیس دیوان محاسبات آمده که کل فروش فرآورده های نفتی تا به امروز کمتر از 30 درصد بوده است، چطور ممکن است آنچه که امکان تحقق آن وجود ندارد، مبنای برنامه ریزی گردد.

راستینه، اتکا به منابع توهمی را موجب کسری بودجه و تورم دانست و اضافه نمود: امروز در حال اتخاذ تصمیمات غلطی در بودجه هستیم و نباید بر مبنای منابعی برنامه ریزی کرد که امکان تحقق آنها وجود ندارد. زیرا این نوع برنامه ریزی سبب سلب اداره کشور از دولت می گردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: چرا باید افزایش حقوق به میزانی باشد که تورم نیز افزایش یابد و قدرت خرید مردم کاهش یابد، با این اقدامات پایه پولی کشور نیز به شدت تضعیف می گردد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس ضمن وارد نداستن اخطار این نماینده مجلس گفت: لایحه در حال آنالیز را دولت به مجلس پیشنهاد داده، ضمن اینکه در گزارش امروز صبح دولت نیز آمده بود فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده و کمیسیون تلفیق نیز هیچ جابجایی در ارقامی که مدنظر دولت بود، ایجاد ننموده است.

منبع: فرارو

به "نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکزاد: فروش نفت از یک میلیون بشکه عبور نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید