پارک فناوری سلامت از فراوری داروهای پیشرفته ایرانی حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ به آبادی، پارک فناوری سلامت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات حمایتی را برای رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق سلامت ارائه می دهد.

پارک فناوری سلامت از فراوری داروهای پیشرفته ایرانی حمایت می نماید

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ به آبادی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،با توجه به رشد قابل توجه شرکت های فعال حوزه سلامت در پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیتی در این ناحیه نوآوری تحت عنوان پارک فناوری سلامت ایجاد شده است. این پارک فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار است به لحاظ تجهیزات پزشکی و دارویی، زیست فناوری و فعالان حوزه سلامت، یک اکوسیستم فناورانه و نوآورانه باشد.

افزایش پارک های حوزه فناوری

در پارک فناوری سلامت بر بستر ناحیه نوآوری پردیس معاونت علمی و فناوری نقش آفرینیان حوزه سلامت حضور دارد و آن طور که اکبر قنبرپور سرپرست این پارک فناوری عنوان می نماید علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداردی تهران، وزارت صمت و سایر اعضای هیات امنای پارک فناوری پردیس در پارک فناوری سلامت اثرگذار هستند.

وی از فرایند روبه رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق در تعامل با بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید و بیان می نماید در حال حاضر 50 شرکت فعال داریم و بیش از 100 محصول در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری فراوری می گردد.

قنبرپور از کوشش برای توسعه زیرساخت شرکت های دانش بنیان خلاق حوزه سلامت می گوید و ادامه می دهد: درصدد هستیم زیرساخت ها به گونه ای مشخص شوند که تعداد شرکت ها بیش تر گردد تا بتوانیم محصولات با فناوری پیشرفته فراوری کنیم چرا که مطالعات ما نشان داده عمده واردات دارویی ما از محل داروهای با فناوری بالا است که کوشش می کنیم با تمرکز بر روی این موضوع مهم، به فراوری این داروها یاری کنیم.

ایجاد مجتمع کامل سلامت

به گفته سرپرست پارک فناوری سلامت، حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری نقشی اثربخش داشته و قنبرپور عنوان می نماید با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پی ایجاد فضاهای کار اشتراکی تخصصی هستیم که شامل آزمایشگاه، اتاق تمیز و دیگر ملزومات شرکت های خلاق و نوپا می گردد

قنبرزاده با اشاره به اهمیت مجموعه فعالیت هایی که قرار است در آینده در این پارک پیگیری گردد می افزاید: قرار است تعدادی آزمایشگاه مرجع تخصصی در پردیس داشته باشیم و یک فضای اشتراکی حوزه سلامت که زیرساخت های کامل کارگاهی، آزمایشگاهی، پایلوت ها و اتاق تمیزها و به عبارتی یک مجتمع کامل باشد تا بتوانیم ریسک سرمایه گذاری در شرکت های خلاق را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پارک فناوری سلامت از فراوری داروهای پیشرفته ایرانی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک فناوری سلامت از فراوری داروهای پیشرفته ایرانی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید