پوتین آغاز مذاکرات شش جانبه پکن را خواهان شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، پکن- خبرنگاران- خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی ادعا کرد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواهان آن شده است که مذاکرات شش جانبه پکن برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره بار دیگر از سر گرفته گردد.

پوتین آغاز مذاکرات شش جانبه پکن را خواهان شد

به گزارش وبلاگ به آبادی یونهاپ روز شنبه نوشت، این نخستین بار پس از تشدید تنش ها در شبه جزیره کره است که یکی از سران کشورهای مرتبط با این نشست خواهان از سرگیری آن می گردد.

این خبرگزاری خاطر نشان می نماید که رییس جمهوری روسیه این مطلب را در ملاقات اخیر خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی عنوان نموده و آن را برای پیشبرد حل مسائل شبه جزیره کره مهم توصیف نموده است.

بنا به این گزارش، رییس جمهوری روسیه گفته است اگر آمریکا و کره جنوبی می توانند تضمین های امنیتی کافی در اختیار کره شمالی قرار دهند، اقدامی مطلوب خواهد بود.

وی افزوده است اما ظاهرا آنها نتوانسته اند تاکنون چنین کاری صورت دهند و اگر بناست شرایط به این منوال باشد ، بهتر است که مذاکرات شش جانبه هسته ای از سرگرفته گردد.

این مذاکرات برای اولین بار در سال 2003 میلادی برگزار گردید و تا سرانجام سال 2008 میلادی ادامه یافت و پس از آن به دلیل اختلافات شدید آمریکا و کره شمالی به بن بست رسید و درخواست های آن موقع چین برای از سرگیری دوباره گفت و گوها به نتیجه نرسید.

رهبر کره شمالی روز پنجشنبه در جریان ملاقات با رییس جمهوری روسیه از او برای سفر به پیونگ یانگ دعوت کرد گزارش ها حاکی است پوتین این دعوت را قبول نموده و گفته است در زمان مناسب به آن کشور سفر خواهد نمود.

رهبر کره شمالی گفته است که شرایط در شبه جزیره کره به یک مقطع حساس رسیده است و تحولات آینده این منطقه به رفتار و اقدامات آمریکا بستگی دارد.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

به "پوتین آغاز مذاکرات شش جانبه پکن را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین آغاز مذاکرات شش جانبه پکن را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید