چاینادیلی: تحریم های ایران باید لغو گردد چون آمریکا مقصر است

به گزارش وبلاگ به آبادی، با آغاز دوباره مذاکرات برای بازیابی توافق هسته ای 2015 ایران، به دلیل تمایل شدید ایران و امریکا برای نجات توافق هسته ای، فرصتی برای موفقیت گفتگوها فراهم شده است.

چاینادیلی: تحریم های ایران باید لغو گردد چون آمریکا مقصر است

به گزارش وبلاگ به آبادی، روزنامه چاینا دیلی در گزارشی نوشت: خواسته هیئت مذاکره کننده تازه ایران برای بازگشت به توافق هسته ای، برداشته شدن همه تحریم های امریکا به شکلی مطمئن و دادن تضمین برای خودداری از خروج دولت بایدن و دولت های آینده امریکا از توافق هسته ای است.

آمریکا مسئول اصلی شکست توافق هسته ای است، به همین دلیل، برای نشان دادن حسن نیت خود، باید همه تحریم های اعمال شده علیه ایران و اشخاص ثالث را لغو کند.

ایران نیز باید به تمامی تعهدات توافق شده پیشین خود در قرارداد 2015، عمل کند.

برداشته شدن تحریم های اجرا شده بر ضد ایران، می تواند نشان دهنده حسن نیت دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای بین المللی باشد.

بعلاوه، این مسئله می تواند موجب کاهش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و امریکا و حتی همکاری ایران در کنترل قیمت جهانی نفت خام گردد. آمریکا می خواهد با کاهش قیمت نفت خام، تورم شدید خود را کاهش دهد.

اگر هیئت های ذینفع در مذاکرات کنونی از خود حسن نیت و روحیه ای سازنده نشان دهند، همچنان امیدی برای ثمربخش بودن مذاکرات وجود خواهد داشت.

شرایط موجود بسیار حساس و شکننده است، به همین دلیل، برای رسیدن به توافق و دستیابی به نتیجه ای سازنده، داشتن رویکردی صادقانه به وسیله طرفین مذاکره کننده بسیار حیاتی است.

شروع دوباره مذاکرات وین، نتیجه کوشش های دیپلماتیک است. این امر نشان دهنده خواسته مشترک طرفین برای رسیدن به توافقی هم راستا با انتظارات جامعه بین الملل است. نباید با مطرح ساختن خواسته هایی غیرقابل اجرا و سخت گیری های افراطی، فرصت بدست آمده را از دست داد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "چاینادیلی: تحریم های ایران باید لغو گردد چون آمریکا مقصر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاینادیلی: تحریم های ایران باید لغو گردد چون آمریکا مقصر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید