کشتی فرنگی ایران سکوی جهانی را از دست داد

به گزارش وبلاگ به آبادی، نفرات برتر 4 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی دنیا در حالی تعیین شدند که ایران نایب قهرمان دوره قبل با توجه به کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار، شانس ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم رقابت های دنیای را از دست داد.

کشتی فرنگی ایران سکوی جهانی را از دست داد

به گزارش ایسنا، در انتها رقابت های 4 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی دنیا 2022 در بلگراد صربستان، نفرات برتر اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم معین شدند که با توجه به نتایج بدست آمده ایران شانسی برای ایستادن بر سکوی اول تا سومی ندارد و رقابت برای کسب عنوان قهرمانی تیمی میان ترکیه و آذربایجان خواهد بود.

در انتها رقابت های 4 وزن دوم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم نیز مدال برنز را از آن خود کرد، علیرضا نجاتی در 63 و پژمان پشتام در وزن 82 کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

در انتها مسابقات 8 وزن فرنگی تیم صربستان با 110 امتیاز در جایگاه نخست واقع شده است، آذربایجان با 100 امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با 92 امتیاز، گرجستان با 66 امتیاز و ایران با 61 امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند. آذربایجان در دو وزن به جای مانده با داشتن دو کشتی گیر در گروه بازنده ها، شانس رسیدن به 2 مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی دنیا را دارد و ترکیه نیز با یک فینالیست دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی دنیا است. ایران نایب قهرمان دوره قبل دنیا نیز با داشتن یک فینالیست، شانسی برای ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم این رقابت ها را ندارد. این در حالیست که با توجه به غیبت روسیه به عنوان قهرمان دوره قبل دنیا در این رقابت ها، ایران پیش از این رقابت ها بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی دنیا در صربستان بود.

نکته جالب توجه در رقابت های سال جاری، درخشش فوق العاده کشتی گیران صربستان است که در انتها رقابت های 8 وزن با نمایشی خیره کننده پیروز به کسب 4 مدال طلا شده اند اما کشتی فرنگی ایران همچنان در حسرت مدال طلا به جای مانده و تنها امید ایران برای کسب مدال طلا، امین میرزازاده در سنگین وزن است که به عنوان آخرین نماینده ایران امشب(سه شنبه) برابر رضا کایالپ عنوان دار دنیا و المپیک از ترکیه به روی تشک می رود.

کسب این نتایج در حالیست که صربستان تنها با 6 کشتی گیر در 10 وزن راهی این رقابت ها شده است و این کشور در اوزان 55، 60، 82 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی نماینده ای ندارد اما در 6 وزن به جامانده با نمایشی درخشان با کسب 4 مدال طلا، مدعی ایستادن بر سکوی سوم قهرمانی دنیا است.

منبع: فرارو

به "کشتی فرنگی ایران سکوی جهانی را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی فرنگی ایران سکوی جهانی را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید