یوسف الشاهد: انتخابات تونس همه پرسی علیه فساد بود

به گزارش وبلاگ به آبادی، نخست وزیر تونس رای مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رای علیه فساد دانست.

یوسف الشاهد: انتخابات تونس همه پرسی علیه فساد بود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ به آبادی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس اسنادی رسانه ای شد که نشان می داد نبیل القروی نامزد حزب قلب تونس با یک شرکت کانادایی که ریاست آن را یک افسر سابق موساد به عهده دارد، قرار دادی بسته تا چهره او را در محافل سیاسی و رسانه ای بهبود بخشد و بسترهای لازم را برای دیدار رهبر قلب تونس با روسای جمهور آمریکا و روسیه فراهم کند. انتشار این اسناد و تائید آن توسط شرکت مزبور خشم احزاب و سیاسمتداران تونسی را برانگیخت به گونه ای که نبیل القروی را متهم به خیانت به کشور کردند و این درحالی بود که رهبر حزب قلب تونس به اتهام فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی در زندان به سر می بُرد. بعضی احزاب تونسی خاطرنشان کردند از نبیل القروی به دستگاه قضایی این کشور شکایت خواهند کرد.

نخست وزیر تونس در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس که به شکست نبیل القروی منجرشد، گفت: نتایج این انتخابات همچون همه پرسی بود که مردم علیه فساد رای دادند.

به نوشته روزنامه الصباح نیوز، یوسف الشاهد با اشاره به مالکیت تلویزیون خصوصی نسمه توسط رهبر حزب قلب تونس گفت: انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که مردم تونس مخالف شبکه فساد به اشکال سیاسی و رسانه ای آن هستند و این پیغام مثبت و مهمی برای آینده تونس و دموکراسی این کشور به شمار می رود.

وی توضیح داد: انتخابات ریاست جمهوری به دنیایان نشان داد که انتقال قدرت در تونس به صورت مسالمت آمیز صورت گرفت و این پیغام مهم و موثری از طرف ملت تونس است.

هیئت عالی انتخابات تونس شامگاه دوشنبه (دیروز) با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: قیس سعید نامزد مستقل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب 72.7 درصد آرا پیروز این انتخابات شد.

به دنبال این پیروزی، حزب اسلامگرای النهضه در خیابان های شهری مختلف تونس جشن پیروزی برپا کرد و احزاب سیاسی این کشور ریاست جمهوری قیس سعید را به او تبریک گفتند. همچنین رهبران کشورهای مختلف دنیا از جمله فرانسه ، ترکیه ، مصر ، قطر، عربستان، لیبی، الجزایر و بحرین پیروزی قیس سعید را در انتخابات ریاست جمهوری تونس به او تبریک گفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یوسف الشاهد: انتخابات تونس همه پرسی علیه فساد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف الشاهد: انتخابات تونس همه پرسی علیه فساد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید