177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی آورند

به گزارش وبلاگ به آبادی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی گفت:177 شرکت در قالب 4 گروه شرکت دانش بنیان و استارت آپ در حوزه پالایش و رصد کیفیت هوا فعالیت می نمایند و از آلودگی هوا پول درمی آورند.

177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی آورند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ به آبادی، محمد تقی قانعیان مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در هشتمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در بخش ارائه ایده های جدید گفت: 177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی آورند.

وی گفت: 4 گروه شرکتی متشکل از 177 شرکت در حوزه های مرتبط با پالایش هوا فعالیت می نمایند و فعالیت آنها دانش بنیان و استارت آپی است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با طرح ایده خود درباره اینکه دانشجویانی که درس می خوانند نمی دانند هر درس را برای چه می خوانند و از آن چه نتیجه ای خواهند گرفت، گفت: برای پاسخگویی به این سؤال سامانه ای طراحی نموده ایم که هر درس و هدف از مطالب آن و فرصت های شغلی مرتبط با محتوای آموزش داده شده برای دانشجویان و استاد تعیین شده است.

قانعیان ادامه داد: در این سامانه دانشجویان متوجه می شوند که هر درسی که پاس می نمایند چه شرکت هایی مرتبط با این حوزه فعال هستند و بازار کار برای آن در چیست.

به گفته وی اگر این سامانه برای همه رشته های دانشگاهی ایجاد گردد بسیاری از مسائل ناشی از عدم آگاهی دانشجویان از فرصت های شغلی رفع می گردد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت جامعه و مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 146 رشته دانشگاهی در این سامانه تحت پوشش قرار گرفته که صد رشته زیرمجموعه وزارت علوم و حدود 40 رشته زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند.

قانعیان گفت: بسیاری از مسائل موجود در نتیجه نبود ارتباط مناسب بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت است و نشست امروز راه مناسبی برای برقراری این ارتباط است.

وی یادآور شد: این سامانه سامانه باما بهداشت ایمنی، محیط زیست و انرژی نامگذاری شده است. زیرا این 4 شاخص از اصول اولیه اغلب کسب و کارها هستند و وزارت صنعت هم دفتری در این مورد و با این نام دارد و در مجموع 85 گروه شرکتی نزدیک به 4 هزار شرکت در این حوزه فعالیت می نمایند و فقط کافی است که دانشجویان از این شاخص ها آگاه باشند و به دنبال بازار کار باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "177 شرکت از آلودگی هوا پول درمی آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید