5 جاذبه دیدنی تونس

به گزارش وبلاگ به آبادی، معروف ترین جاذبه های تونس

کشور تونس، بیشتر به عنوان یک مقصد ساحلی زیبا شناخته می گردد. ولی این کشور برای آن دسته افرادی که خارج از سواحلش در پی دیدنی ها هستند، شگفتی های زیادی دارد. این کشور که در شمال آفریقا قرار گرفته است، با بناهای باستانی، بازارهای سنتی و شهرهای شگفت انگیزی احاطه شده است که قطعا شما را به سفری فراموش نشدنی مهمان می نماید. گذشته غنی این کشور را می توانید در ترکیب متفاوت و جالب فرهنگ رومی و امپراتوری های عربی ببینید، که آثارشان در جای جای این کشور قابل مشاهده است. اگر چندان با کشور زیبای تونس آشنا نیستید، با خبرنگاران همراه باشید تا با چند تا از معروف ترین جاذبه های تونس آشنا شوید.

5 جاذبه دیدنی تونس

1- آمفی تئاتر ال جم (El Djem)

این بنای زیبای رومی، یکی از برترین نمونه های معماری تئاتر در جهان است که در زمان حکومت رومی ها در این کشور ساخته شد. در اینجا می توانید درست مثل گلادیاتورها در دالان های این بنا راه بروید، یا به سمت بالا و جایگاه تماشاچی ها بروید و میدان اصلی و صحنه نمایش این تئاتر را از بالا ببینید.

2- جربا (Djerba)

اگر در پی یک مقصد ساحلی با چشم انداز ها شگفت انگیز هستید، جزیره جربا برترین انتخاب است. در بخش قدیمی جزیره اصلی شهرک هومت سوک، بیشتر افراد سفید پوست را می بینید که در آن اقامت دارند. از آنجایی که این منطقه با مغازه ها و فروشگاه های مختلفی احاطه شده است، برای کسانی که می خواهند تفریحات غیر ساحلی را تجربه نمایند مقصد خوبی به شمار می آید. سواحل آرامش بخش این جزیره با چشم انداز های طبیعی و نخل های خرما، سفری لذت بخش را به شما هدیه می نمایند.

3- سیدی بو سعید (Sidi Bou Said)

این روستای کوچک و هنرمندانه، روستایی صخره ای با ساختمان های کوچک و زیبا است که درست مثل یک اثر هنری به نظر می آید. تعجبی ندارد که این روستا برای دهه ها از منطقه ها پرطرفدار در بین هنرمندان بوده است. ساختمان های سفید، رنگ های آبی چشم نواز و پنجره های آهنی، نمونه کامل معماری خاص تونسی هستند که در این جزیره زیبا می توانید شاهد آن باشید.

4- کوت ال جرید (Chott el Djerid)

چشم انداز عجیب و دیدنی کوت ال جرید، درست مثل صحرایی رویایی و افسانه ای است که از دل داستان ها بیرون آمده باشد. صحرایی با چشم انداز های شبیه به سطح ماه، سراب های سحرآمیز و زمین های نمکی دیدنی. این زمین های نمکی یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی است که می توانید در سفر به تونس از آن ها بازدید کنید. بازدید از این منطقه، ثابت می نماید طبیعت همچنان شگفتی های زیادی دارد و هر بار می تواند ما را غافلگیر کند.

5- موناستیر رباط (Monastir Ribat)

یکی از دیدنی ترین بناهای تونسی با دیوارهای آجری، قلعه رباط است که باید در سفرتان به موناستیر تونس حتما از آن بازدید کنید. این قلعه که بخشی از قلعه ساحلی رباط به شمار می آید، تنها بخشی است که تا به امروز سالم به جای مانده است. این قلعه در مقابل بندرگاه موناستیر قرار گرفته است .این قلعه که زمانی به عنوان دژ دفاعی کاربرد داشت است، امروزه یک جاذبه توریستی مهم به شمار می آید.

منبع: الی گشت

به "5 جاذبه دیدنی تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه دیدنی تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید