آژانس اتمی نبود مواد هسته ای در محل حادثه سایت نطنز را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ به آبادی، آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه ای به صورت رسمی خاطرنشان کرد که در محل حادثه اخیر در تأسیسات هسته ای نطنز، آثاری از مواد هسته ای و پرتوزا یافت نشده است.

آژانس اتمی نبود مواد هسته ای در محل حادثه سایت نطنز را تأیید کرد

در بیانیه که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و در وبگاه این سازمان منتشر شده، آمده است: ایران، آژانس بین المللی انرژی اتمی را از آتش سوزی در یکی از ساختمان های سایت غنی سازی اورانیوم نطنز در بامداد پنجشنبه آگاه نموده است. ایران همچنین اطلاع داد که این آتش سوزی به زودی مهار شد و هیچ مواد هسته ای یا دیگر مواد رادیواکتیو در آن ساختمان وجود نداشتند. ایران گفته که دلیل حادثه هنوز تعیین نیست و اضافه نموده که این سانحه هیچ تلفات یا آلودگی رادیواکتیو نداشته است.

آژانس در ادامه بیانیه خود گفت: سایت نطنز تحت پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفته است و در آن هم راستی آزمایی های پادمانی و هم نظارت ها و راستی آزمایی های ذیل برجام انجام می شوند. آژانس می تواند تأیید کند که در زمان سانحه هیچ یک از بازرسان پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در آنجا حاضر نبودند و اینکه محل وقوع این حادثه محتوی مواد هسته ای نیست. آژانس با مقام های مربوطه ایران در تماس بوده است.

روز گذشته سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع یک حادثه در یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز اطلاع داد.

بهروز کمالوندی در این باره اظهار کرد: بامداد روز پنج شنبه به دنبال وقوع حادثه ای که چگونگی آن در دست آنالیز است یکی از سوله های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد.

وی اضافه کرد: این رخداد هیچ گونه تلفات جانی نداشته و لطمه ای به فعالیت های جاری این مجموعه نیز وارد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آژانس اتمی نبود مواد هسته ای در محل حادثه سایت نطنز را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس اتمی نبود مواد هسته ای در محل حادثه سایت نطنز را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید