نکاتی مهم درباره آمادگی در برابر وقوع سیل

به گزارش وبلاگ به آبادی، در این گزارش به بیان نکات مهمی درباره آمادگی در برابر وقوع سیل پرداخته ایم که دانستن آن در روزهای پیش رو بسیار دارای اهمیت است.

نکاتی مهم درباره آمادگی در برابر وقوع سیل

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ به آبادی، فرزانه فراهانی- از جمله حوادثی که هر ساله در کشور ما ایران و در زمان بارش باران به وقوع می پیوندد، سیل است و متاسفانه تلفات و خسارات زیادی را به مردم وارد می نماید و طی سالهای اخیر چند سیل سنگین و سهمگین را در نقاط مختلف استان ها شاهد بوده ایم.

در این گزارش به بیان نکات مهمی درباره آمادگی در برابر وقوع سیل پرداخته ایم که دانستن آن در روزهای پیش رو بسیار دارای اهمیت است و در صورت رعایت، خسارات و تلفات ناشی از وقوع سیل را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

در وقوع حوادثی چون سیل، همیشه رد پایی تلخ از دست درازی و دخالت نابجای انسان در طبیعت و محیط زیست به چشم می خورد و متاسفانه علی رغم هشدارها و توصیه های مکرر کارشناسان این حوزه و خساراتی که این قبیل حوادث به آدمی بر روی زمین وارد می نمایند، کمتر کسی به این آن ها توجه می نماید.

از جمله مواردی که میتوان در وقوع سیل با نقش بشر به آن اشاره نمود میتوان از تغییر کاربری زمین به وسیله جنگل زدایی، از بین بردن تالاب ها، تغییر جهت آبراهه ها با ساختن دیوارهای خاکی، و مسائل اساسی تر مانند تغییر اقلیم و افزایش سطح آب دریاها یاد کرد.

امید می رود که با مطالعه نکات مطرح شده در این گزارش در صورت وقوع سیل در محل زندگی تان از این حادثه تلخ در امان بمانید و با آگاهی و دانش بیشتری در زمان وقوع سیل اقدام کنید.

در ادامه این گزارش نکات مهمی در غالب عکس نوشته با عنوان اقدامات قبل از وقوع سیل، اقدامات هنگام بروز سیل و در نهایت اقدامات پس از وقوع سیل که به وسیله کارشناسان جمعیت هلال احمر کشور تهیه و تنظیم شده است مشاهده می کنید که با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان و بارش های جوی در روزهای پیش رو لازم است که به آن ها توجه کنید و دوستان و عزیزان خود را هم آگاه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نکاتی مهم درباره آمادگی در برابر وقوع سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم درباره آمادگی در برابر وقوع سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید