اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه موضوع تعمیق ساخت داخل است و در این راستا، اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تهیه شد.

اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در مورد چگونگی اجرای اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی گفت: در سطح عالی کشور، اتفاق نظر خوبی در مورد ساخت داخل رخ داده است و از این فرصت باید برای صنعت استفاده کرد.

وی گفت: دو اقدام برای احتیاجمندی ها ضروری است صورت بگیرد. اول احتیاج دستگاه های مختلف به طور کامل جمع آوری گردد و دوم از لیست کالاهای وارداتی، موارد مهم و مورد احتیاج صنعت، معین گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حلقه های مفقود زنجیره تأمین شناسایی می گردد و با راه اندازی سامانه احتیاج، ارتباط سیستمی شکل خواهد گرفت.

زرندی تاکید نمود: همه دستگاه ها و سازمان ها در این موضوع باید پای کار بیایند و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند تا روند فراوری دچار مشکل نگردد.

وی توضیح داد: هم اکنون فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان، شرکت های تحقیقاتی، علمی و دانشگاه ها است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: حدود 2 میلیارد دلار واردات قطعات خودرو داریم و شرکت های خودروساز با برپایی نمایشگاهی، آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه گذاران و سازندگان داخلی اعلام نموده اند.

وی گفت: در بخش های دیگر صنعت نیز باید نمایشگاه هایی برگزار گردد تا روند فراوری داخل در قطعات وارداتی شکل بگیرد.

زرندی متذکر شد: به دنبال فراوری هر قطعه و یا کالای وارداتی نیستیم بلکه باید قطعاتی را داخلی سازی کنیم که با کیفیت و قابلیت صادرات داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید