ترس از کرونا نباید مانع اقدام به باروری گردد

به گزارش وبلاگ به آبادی، شمس گفت: به تعویق انداختن باروری، بخاطر ترس از ابتلا به کووید 19، عوارض جبران ناپذیری در آینده خواهد داشت.

ترس از کرونا نباید مانع اقدام به باروری گردد

شیرین شمس جراح و متخصص زنان و زایمان گفت : برای زایمان مادران باردار جای نگرانی وجود ندارد و در محیط های ایزوله و کاملا بهداشتی بیمارستان ها و زایشگاه ها می توانند با خیال راحت فرزندشان را به جهان بیاورند.

شمس اضافه نمود: در صورتی که زایمان، سزارین باشد، باید آزمایش کووید برای مادران باردار انجام گردد و اگر تستشان مثبت بود، در فضا های جدا و ویژه خانم های باردار، زایمان انجام می گردد.

او ادامه داد : اگر سزارین انتخابی نباشد و به صورت ناگهانی و به دلیل درد زایمان مجبور به زایمان فوری شوند، جایی بستری می شوند که خیال پزشک معالج از بابت انجام تست های مربوطه راحت باشد و در راستای کارایی سیستم ایمنی بدن مادر و زایمان سالم ، اقداماتی انجام خواهد شد.

او اعلام کرد: ترس و اضطراب در دوران بارداری هرچه بیشتر باشد، سیستم ایمنی نیز ضعیفتر خواهد شد و ریسک عود و آلودگی به کرونا بالاتر می رود. در مقابل هر چقدر ترس کاهش پیدا کند و آرامش بیشتری برای خانم باردار ایجاد گردد، خود بدن اقدام به پوشش دهی نگرانی مادر می نماید و در نتیجه ایمنی بیشتری برای مادر و جنین ایجاد خواهد شد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان ادامه داد : نکته مهم این است که تا به امروز خطر جدی کرونا برای نوزادان گزارش نشده است و حتی ممکن است مادر در دوران بارداری به کرونا مبتلا گردد و جنین، بیماری را رد کند و هیچ آسیبی به نوزاد نرسد.

شمس گفت: در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و حاد بودن شرایط و ناشناخته بودن بیماری و تصور مردم مبنی بر کوتاه و گذرا بودن دوران شیوع این ویروس، توصیه پزشکان این بود که اقدام برای باروری به تعویق بیفتد، اما در حال حاضر که مدتهاست درگیر این پاندمی جهانی شده ایم و با توجه به اقداماتی که برای مهار این ویروس انجام می دهیم و همچنین با توجه به نامعلوم بودن زمان اتمام این بیماری؛ بهترین کار اقدام به باروری همزمان با تقویت سیستم ایمنی بدن است.

او اضافه نمود: به تعویق انداختن باروری، ضمن ضعیف شدن تخمک، عوارض بسیار دیگری نیز به همراه دارد و باید اقدام ضروری تر انجام گردد و خانواده از پیگیری برای باروری و فرزند آوری دست برندارند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان اعلام کرد: طی یک سال اخیر شاهد کاهش اقدامات و پیگیری های خانواده برای باروری بوده ایم و علتش هم ترس و نگرانی ابتلا بوده است در حالیکه اخیرا آمار در حال افزایش است و امیدواریم که این افزایش ادامه داشته باشد.

منبع: همگردی

به "ترس از کرونا نباید مانع اقدام به باروری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از کرونا نباید مانع اقدام به باروری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید