تشکیل پرونده تخلف کالا به ارزش 3 هزار میلیارد تومان

به گزارش وبلاگ به آبادی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیش از 66 هزار و 648 پرونده به ارزش بیش از سه هزار و 53 میلیارد تومان در 10 ماهه سال جاری تشکیل شده است.

تشکیل پرونده تخلف کالا به ارزش 3 هزار میلیارد تومان

به گزارش گروه مالی وبلاگ به آبادی، جواد احمدی در زمینه آمار بازرسی های 10 ماهه از بازار کالاهای اولویت دار در کشور، اضافه نمود: براساس آمارها در این مدت، بیش از یک میلیون و 553 هزار و 496 مورد بازرسی در قالب طرح های مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام گرفت که برای 46 هزار واحد صنفی، پرونده تخلف به ارزش سه هزار و 53 میلیارد و 881 میلیون تومان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسان در راستای حمایت از حقوق مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان و نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار، توضیح داد: براساس بازرسی های مربوط به واحدهای تولیدنماینده و عرضه نماینده محصولات و فرآورده های لبنی، 82 هزار و 819 بازرسی انجام و سه هزار و 160 پرونده به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان تشکیل شده است.

احمدی گفت: تعداد بازرسی های صورت گرفته در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ در 10 ماهه سال جاری 192 هزار و 970 نوبت بوده و در همین ارتباط برای 17 هزار و 414 واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر 72 میلیارد و 862 میلیون تومان تنظیم و به مرجع رسیدگی نماینده ارسال شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ضمن تأکید بر تداوم اقدام ها و افزایش گشت های نظارتی از سوی دستگاه های مرتبط برای نظارت بر بازار و حفظ تعادل در روزهای پایانی سال گفت: براساس شرایط کنونی پایش و نظارت مستمر بر تأمین، توزیع و قیمت کالاها و سایر اقلام پرمصرف در دستور کار بازرسان این سازمان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان ها واقع شده است و با محتکران و گران فروشان برخورد قانونی می گردد.

لازم به ذکر است، هفته های پیشین، پنج کالا از جمله روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، آنالیز موجودی و قیمت، مشخص شد.

در نیمه نخست سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی ها قرار داشتند و طی هفته های متوالی نظارت شدیدی بر آن اعمال می شد.

ویروس کرونا از اسفندماه سال 98 در ایران شیوع یافت و همسو با تعطیلی، محدودیت هایی را به دنبال داشت. اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می نمایند در گروه نخست جای گرفته اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند. هچنین تغییراتی در دسته بندی های اصناف صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشکیل پرونده تخلف کالا به ارزش 3 هزار میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل پرونده تخلف کالا به ارزش 3 هزار میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید