جنیدی: کمیته مستقل حل مسائل حقوقی انرژی های تجدیدپذیر تشکیل گردد

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران- خبرنگاران- معاون حقوقی رئیس جمهوری خواهان تشکیل کمیته مستقل حل مسائل حقوقی انرژی های تجدیدپذیر در مجموعه دولت شد.

جنیدی: کمیته مستقل حل مسائل حقوقی انرژی های تجدیدپذیر تشکیل گردد

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ به آبادی از وزارت نیرو، لعیا جنیدی در ششمین همایش انرژی بادی ایران در سالن همایش های وزارت نیرو، اضافه نمود: بسیاری از مسائل حقوقی موضوع انرژی های تجدیدپذیر باید در کمیته ای مستقل حل گردد.

وی گفت: مسائل ضریب تعدیل خرید تضمینی انرژی بادی، مسائل مربوط به تامین مالی، زمین، تامین مالی از محل صندوق، نبود شفافیت درخصوص اجاره بها، الزام های محیط زیستی و صدور سند مالکیت از جمله موارد حقوقی است که باید در یک کمیته مستقل حقوقی زیر نظر دولت حل گردد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه منابع تجدیدپذیر در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به میزان مناسبی دراختیار ماست، ادامه داد: اگر از این منابع استفاده گردد و توسعه بر اساس آنها شکل بگیرد، محیط زیست صیانت می گردد.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به توسعه یافتگی مالی و امنیتی مناطقی مانند سیستان و بلوچستان یاری خواهد نمود.

جنیدی به توسعه مناسب انرژی های بادی در کشور در یک دهه گذشته اشاره و گفت: با این حال، سهم کنونی انرژی بادی از کل برق تولیدی کشور کافی نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به افزایش فشار تحریم ها در یک سال گذشته گفت: بخش خصوصی برای حل مسائل حقوقی علاج هایی پیدا نموده، اما حل این مسائل کمیته ای مستقل احتیاج دارد.

وی تاکید نمود: باید کمیته ای متشکل از کارشناسان فنی، مالی و حقوقی تشکیل گردد و دولت نیز آماده است تا سهم جدی در این امر داشته و مسائل را آسیب شناسی کند.

به گزارش وبلاگ به آبادی، اکنون 710 مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر در حال بهره برداری است و 60 تا 70 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مراحل پایانی است و تا پیک تابستان 98 به 800 مگاوات خواهد رسید.

اقتصام*2078*3065*9189

منبع: ایرنا

به "جنیدی: کمیته مستقل حل مسائل حقوقی انرژی های تجدیدپذیر تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنیدی: کمیته مستقل حل مسائل حقوقی انرژی های تجدیدپذیر تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید