خبرنگاران حکیمی پور: امنیت و وحدت ملی نباید جناحی شود

به گزارش وبلاگ به آبادی، تهران- خبرنگاران- دبیرکل حزب اراده ملت، طناب کشی قوا را به ضرر کشور دانست و گفت: قرار بر این بود مسائل اصلی کشور جناحی نشود، دو محور اساسی یعنی امنیت و وحدت نباید قربانی کشمش های سیاسی - جناحی شوند.

خبرنگاران حکیمی پور: امنیت و وحدت ملی نباید جناحی شود

احمد حکیمی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با وبلاگ به آبادی با اشاره به ادعای برخی کنندگان درباره انفعال دستگاه دیپلماسی، اظهارداشت: سیاست خارجی کشور مدت هاست که بر سه محور حکمت، عزت و مصلحت حرکت می کند. بخشی از سیاست خارجی به وظایف عادی خود می پردازد اما بخش دیگر که مربوط به سیاست های اساسی و استراتژیک است به شکل کامل در اختیار وزارت امور خارجه قرار ندارد و در اختیار دستگاه هایی چون شورای عالی امنیت ملی است.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: اینکه کنندگان در سیاست های مربوط به مسائل اساسی و راهبردی، وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی را زیر سوال می برند، نشان دهنده این است که کنندگان اطلاعی ندارند و یا این اقدامات را از روی عمد انجام می دهند.

وی تاکید کرد: بهتر است مجلس در شروع به کار خود، به حاشیه نرود چرا که این دوره خیلی زود به انتها می رسد و مردم نیز واقعا از این جنجال ها خسته شده اند.

حکیمی پور درباره جناحی بودن رویکرد برخی کنندگان در مواجهه با دولت، با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در شرایط خاصی شکل گرفت، اضافه نمود: مجلس باید به ریل قانونی خود بازشود چرا که قرار است مجموعه نظام به ویژه قوای اصلی کشور، یکدیگر را تقویت کنند ضمن اینکه بحث های فرسایشی و انرژی بر که جنجال را به جامعه پمپاژ می کند مردم را خسته و کسل کرده است. بنابراین باید همگرایی در مجلس افزایش یابد و کنندگان به سمتی حرکت کنند که بتوانند باری از روی دوش مردم بردارند و در این راستا همه باید با هم کار کنند.

رییس دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب بیان نمود: کنشی که یکشنبه گذشته از کنندگان مشاهده کردیم در تراز مجلسی که برای حل مسائل بر سر کار آمده، نبود؛ بلکه احساس می شد که این مجلس بیش از آنکه به دنبال حل مسائل باشد، درپی حاشیه است.

وی در ادامه به تفکیک قوا اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که نظام ما متکی به تفکیک قواست، هر قوه ای اختیارات و مسئولیتی دارد و معین است که در کجا پاسخگو باشد و در کجا باید نظارت صورت گیرد.

هدف کنندگان از سوال، استیضاح و تذکر بهبود شرایط کشور است؟

حکیمی پور، ارتباط مجلس با دولت را تعریف شده بیان نمود و گفت: اگر مجلس نقدی بر دولت دارد باید در قالب سوال، تذکر و استیضاح آن را دنبال کند. اما استفاده دائمی از این ابزارها موجب می شود وزیران کارشان را رها کرده و برای پاسخگویی در راهروهای مجلس و در کمیسیون ها معطل باشند. با در نظر دریافت شرایط کشور، باید معین شود که آیا هدف کنندگان از سوال، استیضاح و تذکر از وزیران، بهبود شرایط کشور است یا خیر؟

امنیت، وحدت و منابع ملی نباید جناحی شود

حکیمی پور درباره شائبه انتخاباتی بودن نقدها برخی کنندگان از دولت گفت: قرار بر این بود که مسائل کشور سیاسی و جناحی نشود. ما سه محور اساسی یعنی امنیت و وحدت در کشور داریم که نباید قربانی کشمش های سیاسی - جناحی شوند. باید دید کنش ها و موضع گیری هایی که در مجلس صورت می گیرد، این سه محور را تقویت یا تضعیف می کند.

رییس دوره ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب اضافه نمود: اگر همه مسائل کشور تحت الشعاع انتخابات و کشمکش های سیاسی - جناحی قرار گیرد، تراز ما همیشه منفی خواهد بود و بیش از آنکه نتیجه بگیریم باید هزینه پرداخت کنیم و این رویکرد، صحیح نیست.

حکیمی پور تاکید کرد: مجلس باید در شروع کار خود، معین کند که در این دوره درپی چه اهدافی است سپس مردم را در جریان اهداف خود قرار دهد و در انتها از عملکرد خود گزارش ارائه دهد.

وی اضافه نمود: مردم نیز باید براساس اهداف مجلس با آن تعامل داشته باشند و احزاب، رسانه ها، نخبگان و دانشگاهیان نیز عملکرد مجلس را مورد نقدکارشناسی قرار داده و ببینند که چقدر به اهدافش رسیده است.

طناب کشی میان قوا به ضرر کشور است

حکیمی پور، وظایف مجلس را قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون برشمرد و گفت: مجلس شورای اسلامی باید مسائل کشور در حوزه قانونگذاری و نظارت را بررسی کرده و به مردم اعلام کند و بگوید تا به امروز چه اقداماتی را انجام داده و چه نفعی به کشور رسانده است.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه کشمکش ها و طناب کشی در میان قوا، به ضرر مردم است، بیان نمود: قوا به مثابه موتورهایی هستند که باید همدیگر را تقویت کنند اگر هر کدام کار خود را بکنند کشور به هر طرفی کشیده می شود و نیروها به هدر می رود و عملا هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و خروجی نخواهیم دید. این شیوه تعامل صحیح، معقول و منطقی نیست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حکیمی پور: امنیت و وحدت ملی نباید جناحی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حکیمی پور: امنیت و وحدت ملی نباید جناحی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید