دفتر مطالعات خود را به روز و کارآمد نگه دارد

به گزارش وبلاگ به آبادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها تاکید نمود: دفتر مطالعات مغز متفکر معاونت مطبوعاتی است به شرط آنکه خود را به روز و کارآمد نگه دارد.

دفتر مطالعات خود را به روز و کارآمد نگه دارد

به گزارش وبلاگ به آبادی به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم حمید ضیایی پرور و معارفه گیتا علی آبادی که در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار گردید، ماموریت اصلی این دفتر را رصد فعالیت های رسانه ای و کاهش فاصله تئوری و عملی در عرصه رسانه دانست و گفت: آسیب شناسی فعالیت های رسانه ای و پایش دقیق محتوای رسانه ها با استفاده از ظرفیت اهالی رسانه، وظیفه ذاتی دفتر مطالعات است که در شرایط فعلی با توجه به پیچیدگی های رسانه های نوظهور و پیغام رسان های موبایل محور، در کنار شرایط خاص کشور، این ماموریت را سنگین تر از گذشته نموده است.

وی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها را مغز متفکر معاونت مطبوعاتی برای حرکت درست در راستا اعتلای کارکرد رسانه ها عنوان و اعلام کرد: اگر پژوهش ها و مطالعات این دفتر در کنار برگزاری نشست های تخصصی و عمومی با استفاده از اهالی رسانه، به روز و کارآمد باشد، تولیدات و محصولات این دفتر می تواند مدیران معاونت مطبوعاتی را در تصمیم سازی و تصمیم گیری یاری کند؛ در غیر این صورت فعالیت این دفتر منفعتی برای جامعه رسانه ای نخواهد داشت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محتوای رسانه ها را چالش اصلی فضای رسانه ای امروز کشور توصیف و توضیح داد: این دفتر می تواند با بهره گیری از نخبگان رسانه ای، ضمن آسیب شناسی فعالیت رسانه ها و مواجهه درست با بحران های رسانه ای، به تعمیق و اثرگذاری رسانه ها یاری کند.

وی اضافه نمود: استفاده از ظرفیت های نوین اطلاع رسانی برای دسترسی آسان و رایگان علاقمندان سراسر کشور به تولیدات و نشست های این دفتر نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در همین زمینه تاکید نمود: تغییر راستا رسانه ها از پوشش، هوادارسازی و گرایش عمومی به سوژه پردازی، شریک سازی و تخصصی شدن اجتناب ناپذیر است و باید در این راستا همراهی و حمایت شوند. در واقع دفتر مطالعات باید یاری کند تا کار رسانه ای در کشور از پوشش به سوژه محوری و از تبلیغ به تبیین تغییر راستا دهد.

خُدادی همچنین با قدردانی از زحمات حمید ضیایی پرور و همکاران دفتر مطالعات، از گیتا علی آبادی به عنوان فردی آشنا و مسلط بر ماموریت های دفتر مطالعات یادکرد و گفت: جابه جایی مدیران تنها تغییر نقش هاست و افراد بر اساس میزان توانمندی و عملکرد خود، ماندگار و اثرگذار خواهند بود.

بنابراین گزارش، در این نشست حمید ضیایی پرور ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد خود در دفتر مطالعات برای علی آبادی آرزوی توفیق کرد. علی آبادی نیز با تشکر از حسن اعتماد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تهیه برنامه ویژه دفتر مطالعات برای امسال اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دفتر مطالعات خود را به روز و کارآمد نگه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر مطالعات خود را به روز و کارآمد نگه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید