ساخت کتابخانه مهدیه بافق در بافت تاریخی این شهرستان

به گزارش وبلاگ به آبادی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، شهردار بافق امروز در دومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بافق که مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، فرماندار بافق و جمعی از اعضای حضور داشتند اضافه نمود: برای ساخت این کتابخانه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان براساس نرخ بهای سال 1400 برآورد شده که از محل منابع داخلی شهرداری تامین می گردد.

ساخت کتابخانه مهدیه بافق در بافت تاریخی این شهرستان

وی اضافه نمود: قرار داد ساخت کتابخانه خیابان مهدیه در یک ماه آینده منعقد و تا سرانجام سالجاری فضای مناسب در بافت سنتی شهر برای این کتابخانه آماده می گردد.

وی ازمدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواست تا به فکر تجهیزات لازم و خرید کتاب های جذاب و پر محتوا برای کتابخانه باشند.

فرماندار بافق هم در این نشست گفت: اجرای طرح های زمان بر در این برهه که قیمت کالا و خدمات رو به افزایش است محتمل است ساخت کتابخانه را با کندی مواجهه یا نیمه کاره رها کند.

سید مهدی طلایی مقدم با بیان اینکه باید سراغ طرح های زود بازده رفت از شهردار و شورای اسلامی شهر به خاطر حمایت های همه جانبه از کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

وی تسریع در عقد قرار داد با پیمانکار و آغاز ساخت فضای کتابخانه مجموعه فرهنگی خیابان مهدیه را خواهان شد و اضافه نمود: کتاب باید کتابخوان را جذب کند و سرانه مطالعه را افزایش دهد.

فرماندار بافق تاکید نمود: باید کتاب های تاپ و جذاب با اصلالت فرهنگی ، تاریخی و مطلوب به کتاب خانه ها اضافه گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد هم در این نشست گفت: خوشبختانه شهردار بافق به عنوان حامی کارهای فرهنگی در سطح استان نمونه است و همواره از ایشان در محافل استانی، به نیکی یاد می گردد.

رقیه دوست فاطمی ها با بیان اینکه شهرداربافق همواره دغدغه کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد اضافه نمود: فرماندار در راس هرم مدیریت شهری به درستی می داند که کتابخانه های توسعه یافته و پررونق، سنگ زیربنای گسترش فرهنگ شهر است.

وی از فرماندار هم به عنوان چهره فرهنگی و حامی مجموعه کتابخانه ها یاد کرد و ادامه داد: همدلی و همراهی و خرد جمعی مسوولان شهرستان نقش ارزنده ای در توسعه فضای کتابخانه دارد و در کنار آن شاهد محتوی، کیفیت و استانداردهای لازم خواهیم بود.

این مسئول، همچنین جمعیت شهرستان بافق را خوب ارزیابی کرد و گفت: براین اساس می گردد مجوز ساخت و راه اندازی کتابخانه دیگری را از مدیرت نهاد کتابخانه های عمومی کشوردریافت کرد.

دوست فاطمی ها خطاب به شهردار بافق پیشنهاد کرد، در فضای خانه فرهنگ محله مهدیه یک باب کتابخانه مرکزی با فرمت سنتی راه اندازی گردد زیرا این اقدام اتفاقی تاریخی، ماندگار و متفاوت در بافق خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ساخت کتابخانه مهدیه بافق در بافت تاریخی این شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کتابخانه مهدیه بافق در بافت تاریخی این شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید