منتقدان درباره فیلم کروئلا با بازی اما استون چه می گویند؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، بالاخره فیلم کروئلا (Cruella) با نقش آفرینی اما استون اکران شد و در این مطلب نگاهی به مهم ترین آنالیز های این فیلم انداخته ایم.

منتقدان درباره فیلم کروئلا با بازی اما استون چه می گویند؟

طی سال های اخیر دیزنی بسیاری از انیمیشن های قدیمی و محبوب خود را بازسازی و در قالب فیلم های لایو اکشن به سینماها آورده است. اغلب سینمادوستان و منتقدان از تماشای این فیلم ها راضی بوده اند و عملکرد عالی آثار نو استودیو سینمایی والت دیزنی در گیشه سبب شده این کمپانی تمام توان خود را به ساخت فیلم لایو اکشن از انیمیشن های خاطره انگیزش معطوف کند. پس از دیو و دلبر، مولان، علاءالدین و چند انیمیشن دیگر نوبت به 101 سگ خالدار رسید و بر اساس قصه و شخصیت های آن انیمیشن محبوب فیلم کروئلا ساخته شد.

مالیفیسنت ثابت کرد پرداختن از سویه ای نو به انیمیشن های قدیمی و به خصوص شخصیت های منفی آن ها جذابیت بسیار زیادی دارد و می تواند برای بیشتر فیلم بین ها جالب توجه باشد؛ زیرا واکاوی ذات و زندگی شخصیت های شرور دنیای دیزنی به سینمادوستان فرصت می دهد که ضمن مرور خاطرات خوش دوران کودکی خود، از دریچه ای تازه به اتفاقات داستان نگاه نموده و شخصیت ها برایشان عمق بیشتری پیدا نمایند. به همین دلیل در کروئلا هم شاهد چنین رویه ای هستیم و دیزنی به سراغ زندگی کروئلا دِویل، دشمن اصلی 101 سگ خالدار رفته است. این شخصیت خبیث توله سگ ها را می سارق تا از پوست آن ها برای خز لباس هایش استفاده کند!

علاوه بر اما استون و اما تامپسون در نقش های کروئلا و بارونس از میان بازیگران سرشناس این فیلم می توان به پاول والتر هوزر در نقش هوراس بادون، امیلی بیچام در نقش آنیتا، مارک استرانگ در نقش بوریس و کربی هوول باپتست در نقش تابیتا اشاره نمود.

تا به این ساعت برای کروئلا در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 188 و 46 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 61 از 100 به ثبت رسیده است.

گزیده نقدهای فیلم کروئلا

پیتر دبروژ از ورایتی

  • امتیاز: 80 از 100

کریگ گیلسپی که چند سال قبل با فیلم من تونیا هستم خوش درخشید، شخصیت کروئلا را از آن حالت قابل پیش بینی در داستان 101 سگ خالدار نجات داده و با خلق اثری متمایز یکی از شرورترین شخصیت های دنیای دیزنی را با الگویی دور از انتظار و بدیع دوباره متولد نموده است.

دبوپریا دوتا از اسکرین رنت

  • امتیاز: 80 از 100

در حالی که بیشتر بازسازی های دیزنی به خاطر پایبندی به انیمیشن های اصلی از نظر قصه گویی و شخصیت پردازی دچار محدودیت می شوند، کروئلا در این زمینه مانند یک شورشی ظاهر شده و روی خلق شخصیت و جهانی خاص سرمایه گذاری می نماید. نیازی به گفتن نیست، کروئلا دنباله دار است.

لوویا گیارکی از هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 70 از 100

با وجود اینکه کروئلا در فیلم نامه از مشکلاتی رنج می برد، اما این کاستی ها با جلوه های بصری عالی و طراحی لباس چشمگیرش جبران می گردد. جزئیات بصری خوب اثر نو والت دیزنی دنیای شوم و پر از کینه ای را پیش روی بیننده قرار می دهد.

ای. او. اسکات از نیویورک تایمز

  • امتیاز: 60 از 100

این فیلم به کارگردانی کریگ گیلسپی با یک شخصیتِ محوری شورشی چیز خاص و جذابی ارائه نمی دهد، اما با این وجود از لایو اکشن های نو دیزنی سرزنده تر است.

پت براون از اسلنت فیلم

  • امتیاز: 40 از 100

نشاظ ظاهری فیلم قادر نیست سکون داخلی آن را مخفی کند؛ کارگردان نتوانسته محصول بی روح خود را با مونتاژ و تدوین نجات دهد. تماشای اجرا و نحوه بازی استون و جنون روز افزون کروئلا سرگرم نماینده است، اما سایر شخصیت ها مثل جسپر و هوراس بادون چندان اغنا نماینده ظاهر نمی شوند.

منبع: Metacritic

منبع: دیجیکالا مگ

به "منتقدان درباره فیلم کروئلا با بازی اما استون چه می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان درباره فیلم کروئلا با بازی اما استون چه می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید