هر دست لباس آتش نشان ها 10 میلیون تومان هزینه دارد

به گزارش وبلاگ به آبادی، رئیس سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: در سال 98 آتش نشانان های بجنورد لباس ویژه ندارند و باید با لباس معمولی به استقبال حوادث بروند.

هر دست لباس آتش نشان ها 10 میلیون تومان هزینه دارد

مجید گریوانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قیمت هر دست لباس 10 میلیون تومان است، اضافه نمود: برای خرید این لباس ها یک میلیارد تومان اعتبار احتیاج است و باید به این امر توجه ویژه گردد.

وی با بیان اینکه با این شرایط و کمبودها در آتش نشانی، آتش نشانان نیز جانشان در خطر است، ادامه داد: آتش نشانان هم انسان هستند و باید برای حفاظت از جان آنان کوشش کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از اقلام آتش نشانی افزایش قیمت چشمگیری داشته است، اظهار کرد: در امسال تیم غواصی خوبی در بجنورد آموزش دیدند اما نبود لباس غواصی کار را برای آنان سخت نموده است.

گریوانی با اشاره به اینکه پنج دست لباس غواصی در بجنورد احتیاج است، اضافه نمود: قیمت هر دست لباس 50 میلیون تومان است که در کل 250 میلیون تومان اعتبار احتیاج دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی بجنورد همچنین بر لزوم خرید تجهیزات خاص مدیریت مواد خطرناک برای برطرف آلودگی در بجنورد تاکید نمود و گفت: در این زمینه نیز حداقل 10 دست لباس احتیاج است. در حال حاضر به لحاظ توانمندی نیروی انسانی مسئله ای در سازمان وجود ندارد اما در بخش تجهیزات کمبودها بسیار است.

این مقام مسئول با اشاره به عبور خودروهای حمل مواد سمی و خطرناک از قبیل آمونیاک و کلر از خیابان های سطح شهر، گفت: در صورتی که کوچکترین مسئله ای از این ناحیه متوجه استان گردد به هیچ وجه امکانات لازم را نداریم و ممکن است تبدیل به یک بحران گردد.

وی تاکید نمود: در شرایط فعلی با تمام سختی های ممکن کوشش داریم بهترین خدمات را در حوادث ارائه دهیم ولی ارائه عملکرد بهتر احتیاجمند امکانات خاص است تا درد و آلام مردم کاهش یابد.

گریوانی با بیان اینکه 86 نفر در پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی بجنورد مشغول خدمت هستند، اظهار کرد: 75 نفر از آنها نیروهای عملیاتی هستند.

پیش از این رئیس آتش نشانی بجنورد گفته بود، 6 استان در کشور نردبان آتش نشانی بلند را ندارند که خراسان شمالی نیز جزء این استان هاست.

گریوانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه استان هایی که نردبان آتش نشانی ندارند دارای بالابر ویژه هستند، اضافه نمود: استان های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، ایلام، سمنان و خراسان شمالی استان هایی هستند که نردبان آتش نشانی ندارند اما خراسان شمالی حتی بالابر ویژه نیز ندارد.

وی ادامه داد: این موضوع چندین سال است که پیگیری می گردد اما به نتیجه ای نرسیده است در حالی که زمان اقدام برای خرید این نردبان، اعتبار مورد احتیاج 800 میلیون تومان بود و الان این مبلغ به 22 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

گریوانی با اشاره به هزینه بالابر اظهار کرد: برای خرید بالابر نیز هفت میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که اعتبار اداره کل آتش نشانی در سال 98 هفت میلیارد خواهد بود و خرید این تجهیزات از اعتبار این اداره امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل آتش نشانی خراسان شمالی اضافه نمود: اعتبار این تجهیزات باید از سوی استانداری فراهم گردد در غیر این صورت خرید این تجهیزات برای استان امکان پذیر نیست.

گریوانی با اشاره به اینکه قبل از وقوع حوادث ناگوار باید اقدامات لازم را انجام داد، توضیح داد: اگر در مجتمع ها که در استان تعدادشان کم نیست اتفاقی رخ دهد آتش نشانی استان نمی تواند پاسخگو باشد و باید از خارج استان یاری ها برسد که در این شرایط اتفاقات ناگواری رخ می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هر دست لباس آتش نشان ها 10 میلیون تومان هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر دست لباس آتش نشان ها 10 میلیون تومان هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید