چرا ترامپ به ضیافت ژاپنی ها بی توجه بود؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به ژاپن چندان به میزبان خود توجهی نداشت و از دید بعضی منتقدان این رفتار به منزله بی احترامی به ژاپن تلقی شده است.

چرا ترامپ به ضیافت ژاپنی ها بی توجه بود؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ به آبادی، باوجود استقبال رسمی ژاپن از دونالد ترامپ و تمام کوشش شینزو آبه برای جلب اعتماد بیشتر رئیس جمهوری آمریکا آنالیز اتفاقات این سفر چند روزه نشان می دهد که دونالد ترامپ توجه چندانی به تدارکات میزبان ژاپنی نداشته است.

یک روز مانده به خاتمه سفر ترامپ در ژاپن، رئیس جمهوری آمریکا در ساعت 6 صبح طبق معمول در توییتر مورد علاقه خود حضور داشت. این درحالی است که چندین ساعت قبل او در ضیافت شام با نخست وزیر ژاپن شرکت نموده بود و هرچند چهار روز را در کنار شینزو آبه گذرانده بود اما به نظر توجه رئیس جمهوری آمریکا به دشمنان داخلی خود در واشنگتن معطوف شده بود و این را می توان از لحن توییتهای او متوجه شد.

توییتهای ترامپ درباره جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات آینده ریاست جمهوری و استفاده از لحن تمسخر آمیز برای ضربه زدن به وجهه بایدن روحیه ای است که همیشه از ترامپ مشاهده شده اما انتظار می رفت این سفر چهار روزه تغییری هرچند مقطعی در روحیه رئیس جمهوری آمریکا داشته باشد؛ اتفاقی که به نظر رخ نداد.

در طول این سفر ترامپ طوری رفتار کرد که گویا هرگز در ژاپن حضور ندارد. از ابتدا تا انتهای این سفر بیش از آنکه به روی سیاست خارجی توجه داشته باشد او بر روی اتفاقات سیاسی در داخل خاک آمریکا متمرکز بود. او در جریان این سفر به انتقاد از دموکراتها و دفاع از عملکرد خود در سالهای اخیر پرداخت.

این اتفاقی بود که صدای منتقدان ترامپ را نیز بلند کرد. ویلیام کریستول، ستون نویس آمریکایی در این باره گفت: روسای جمهور وقتی در خارج از کشور به سر می برند باید از منافع تمام مردم آمریکا حمایت نمایند، نه تنها هواداران و حزب خود.

البته این اولین باری نیست که چنین رفتاری از ترامپ مشاهده می گردد. در جریان سفر سال گذشته او به بریتانیا نیز اظهارات او مبنی بر اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر خوبی برای بریتانیا خواهد شد، باعث ناراحتی شدید ترزا می ، نخست وزیر وقت انگلیس شده بود.

بیشترین توهین ترامپ به میزبان خود زمانی بود که با انتشار توییتی نوشت: من اطمینان دارم که کیم (رهبر کره شمالی) به قول خود به من پایبند خواهد بود.

ترامپ البته در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست وزیر ژاپن نیز گفته بود: کیم جونگ اون بیانیه ای درباره پایین بودن ضریب هوشی بایدن عنوان کرد. طبق این اظهارات احتمالا (بایدن) چنین فردی است. به نظرم در این مورد با (کیم) موافقم.

هرچند دو طرف در خاتمه سفر بر روابط نزدیک بین آمریکا و ژاپن تاکید کردند اما چنین رفتاری از سوی مهمان در مقابل میزبان چندان قابل توجیه نیست. بعضی از منتقدان ترامپ نیز معتقدند رفتارهای او در راستای منافع ملی آمریکا نبوده و میزبانها - دراین مورد شینزو آبه - را در وضعیت ناخوشایندی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا ترامپ به ضیافت ژاپنی ها بی توجه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ترامپ به ضیافت ژاپنی ها بی توجه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید