گشت هوایی پلیس بر فراز محوطه های تاریخی خواف

به گزارش وبلاگ به آبادی، فرمانده انتظامی خواف از پرواز گشت هوایی پلیس بر فراز بناها و محوطه های تاریخی این شهرستان اطلاع داد.

گشت هوایی پلیس بر فراز محوطه های تاریخی خواف

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده امروز چهارشنبه اول مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: آثار و بناهای تاریخی باعث غرور و افتخار این دیار است و حفاظت و حراست از آن ها از اولویت های اصلی ما در نیروی انتظامی محسوب می گردد.

او ادامه داد: پیرو اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت افراد سودجو در تعدادی از محوطه های تاریخی و نظر به اهمیت موضوع، گشت هوایی بر فراز محوطه های تاریخی و تعدادی از بناهای شاخص شهرستان از جمله شهر تاریخی زوزن، آسبادها ومدرسه غیاثیه انجام گرفت که خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.

فرمانده انتظامی خواف از برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاقچیان اشیای تاریخی اطلاع داد و گفت: نظارت بر اماکن اقامتی، تأمین امنیت گردشگران داخلی و خارجی، جلوگیری از خرید و فروش اشیای عتیقه و رصد موضوعات میراثفرهنگی در فضای مجازی از دیگر اقدامات ما برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی این شهرستان است.

او ضمن قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در شناسایی و کشف جرم، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

از شهرستان خواف 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر خواف در فاصله 282 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا

به "گشت هوایی پلیس بر فراز محوطه های تاریخی خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت هوایی پلیس بر فراز محوطه های تاریخی خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید