گلکسی S21 فن ادیشن شاید به زودی عرضه گردد؛ صفحه پشتیبانی گوشی راه افتاد

به گزارش وبلاگ به آبادی، بسیاری از کاربران منتظر ورود گلکسی S21 فن ادیشن به بازار هستند اما متأسفانه هربار به دلایل مختلف این اتفاق رخ نمی دهد. اما به تازگی خبری منتشر شده است که با توجه به آن متوجه شدیم صفحه پشتیبانی گلکسی S21 فن ادیشن راه اندازی شده است.

گلکسی S21 فن ادیشن شاید به زودی عرضه گردد؛ صفحه پشتیبانی گوشی راه افتاد

گلکسی S21 فن ادیشن طی این چند وقت اخیر به یکی از خبرسازترین محصولات سامسونگ تبدیل شده است چرا که کاربران زیادی منتظر ورود آن به بازار هستند اما این اتفاق هر بار به خاطر دلایلی به تعویق می افتد. در ابتدا گفته می شد چون بسیاری از شرکت های فراوریکننده تراشه با مشکل در تأمین تراشه پرچم دار روبرو شده اند و از آنجایی هم که در گلکسی S21 فن ادیشن از همین تراشه ها استفاده می گردد، بنابراین سامسونگ نمی تواند این گوشی را به آن مقدار ای که مد نظر دارد فراوری کند و می خواهد عرضه آن را به تاخیر بیندازد.

از سویی دیگر سال جاری سامسونگ محصولی از سری نوت راهی بازار نکرد اما به جای آن گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را معرفی کرد که در آن ها از تراشه های پرچم دار استفاده شده است. همین موضوع سبب شد سامسونگ نتواند بین گلکسی S21 فن ادیشن و گوشی های تاشوی خود تصمیم بگیرد. از طرفی گوشی تاشو چون در ابتدای راستا واقع شده است باید در مقدار ای فراوری بگردد که احتیاج کاربران را جوابگو باشد. گلکسی S21 فن ادیشن هم هواداران بسیار فراوانی دارد که منتظر ورود آن به بازار هستند. اما گوشی های تاشو دقیقا آن چیزی هستند که شرکت کره ای روی آن ها سرمایه گذاری نموده است و نمی تواند یک پرچم دار ارزان را به آن ها ترجیح دهد. به خصوص اینکه این محصول باید در تعداد بسیار زیاد هم فراوری گردد.

از زمانی که گوشی های زد فولد 3 و زد فلیپ 3 رونمایی شدند به این سمت، شاهد انتشار خبرهای زیادی از سوی افشاگران متعدد و خبرگزاری های گوناگون بودیم که معتقد بودند گلکسی S21 فن ادیشن قرار است رونمایی گردد. اما هیچ وقت به تاریخ دقیقی در این رابطه اشاره نمی شد و ما هم هیچ اطلاعی از این بابت نداشتیم. هنوزم که هنوزه تاریخ رونمایی و عرضه این گوشی نامعین است و خبرهای زیادی پیرامون این موضوع منتشر می گردد. اما امروز متوجه شدیم که صفحه پشتیبانی گلکسی S21 فن ادیشن راه اندازی شده است. شرکت کره ای پیش تر و در پی خبر کنسل شدن عرضه این گوشی این صفحه را پاک نموده بود اما بار دیگر شاهد راه اندازی آن هستیم.

گلکسی S21 فن ادیشن؛ آیا این گوشی زودتر از انتظار عرضه می گردد؟

بعد از اینکه در رویداد گلکسی آنپکد 2 هم خبری از گلکسی تازه نبود، بسیاری از افشاگران و خبرگزاری ها روی این موضوع که گلکسی S21 فن ادیشن سال 2022 راهی بازار می گردد اتفاق نظر پیدا کردند. اما راه اندازی دوباره صفحه پشتیبانی بعد از اینکه شرکت کره ای تقریبا در تمامی کشورهایی که قرار بود این گوشی عرضه گردد این صفحه را پاک کرد می تواند به این معنا باشد که به احتمال بسیار فراوان گلکسی S21 فن ادیشن به زودی رونمایی خواهد شد. البته در این صفحه چیز خاصی را در رابطه با خود گوشی شاهد نیستیم؛ جز شماره مدل آن (SM-G990B). امیدواریم واقعا سامسونگ تصمیم خود را در این رابطه تغییر داده باشد چرا که گلکسی S21 فن ادیشن با قیمت مناسب و عملکرد عالی که احتمالا خواهد داشت می تواند سود خوبی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد.

همان طور که گفته شد، صفحه پشتیبانی این گوشی هیچ چیزی جز شماره مدل آن را نشان نمی دهد بنابراین هنوز نمی دانیم در چه تاریخی قرار است شاهد رونمایی از این گوشی باشیم. اما همین اقدام از سوی سامسونگ می تواند به این معنا باشد که رونمایی احتمالی بسیار نزدیک است. البته هنوز هم این امکان وجود دارد که گلکسی S21 فن ادیشن مطابق آنچه بسیاری از افشاگران و خبرگزاری ها گفته اند، در ماه ژانویه 2022 یعنی تقریبا یک ماه زودتر از سری گلکسی S22 راهی بازار گردد. حتی بعضی از خبرگزاری ها هم روی این موضوع که این گوشی به همراه سری گلکسی S22 رونمایی می گردد اتفاق نظر داشتند اما شاید این اتفاق رخ ندهد چرا که این گوشی به خاطر ارزش خرید بالایی که دارد شاید فروش پرچم دارهای تازه شرکت را با مشکل روبرو کند.

از گلکسی S21 فن ادیشن چه می دانیم و چه انتظاراتی داریم؟

تأخیر در عرضه گلکسی S21 فن ادیشن لزوما به این معنا نیست که اطلاعاتی در رابطه با آن در اختیار نداریم. از آنجایی که قرار بود این گوشی خیلی قبل تر از این ها رونمایی گردد، به همین دلیل در رابطه با جزئیات آن اطلاعات زیادی در اختیار داریم. این گوشی در ابتدا وارد چرخه فراوری شد، سپس مشکل کمبود تراشه روی این فرایند تأثیر منفی گذاشت و عرضه این گوشی هم کنسل شد. سپس متوجه شدیم چیزی کنسل نشده و فقط یک تأخیر یک ماهه را شاهد خواهیم بود. بعدا متوجه شدیم این تأخیر شاید چندین ماهه باشد. بنابراین بسیاری از کاربران کاملا سردرگم شدند و این طور به نظر می رسد که هیچ چیز از این گوشی نمی دانیم در حالی که این طور نیست و اتفاقا همه چیز جز تاریخ دقیق رونمایی و عرضه معین شده است.

موضوعی که باید بدانیم این است که در حال حاضر کمبود تراشه کل صنعت فراوری گوشی را با مشکل روبرو نموده است و این موضوع فقط به سامسونگ و محصولات این شرکت محدود نمی گردد. حتی اپل هم که به نظر می رسد مسئله ای در تأمین قطعات لازم برای محصولاتش ندارد هم دچار مشکل شده است و نمی تواند یک سری از محصولاتش را در زمان معین شده راهی بازار کند. این موضوع را شاید بتوانیم اصلی ترین علت تأخیر در عرضه این گوشی بدانیم. اما در رابطه با معینات فنی گلکسی S21 فن ادیشن باید بگوییم که این گوشی قرار است به پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز گردد. یعنی همان پردازنده ای که در پرچم دارهای سری گلکسی S21 و بسیاری از گوشی های پرچم دار اندرویدی ایفای نقش می نماید. این پردازنده در گوشی های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 هم بکار گرفته شده است به همین دلیل همان طور که اشاره شد طبیعی بود که تغییر در برنامه های قبلی شرکت کره ای را ببینیم.

بعلاوه گفته می گردد این گوشی چیزی بین گلکسی S21 و S21 پلاس خواهد بود. یعنی به طور کلی هیچ تفاوتی با این گوشی ها نخواهد داشت. بدنه پلاستیکی، دوربین سه گانه در ماژولی ادغام شده با بدنه گوشی، نمایشگر تخت با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز، دوربین سلفی با وضوح و عملکرد یکسان و بسیاری موارد دیگر از نقاط اشتراک گلکسی S21 فن ادیشن با پرچم داران سامسونگ، به خصوص مدل استاندارد به حساب می آیند. نمایشگری که سامسونگ برای این محصول در نظر گرفت است 6.5 اینچی یا در کمترین حالت، 6.4 اینچی و از نوع AMOLED خواهد بود. یعنی فقط مقدار است که آن را از گلکسی S21 متمایز می نماید. بنابراین به نظر می رسد نباید منتظر چیز تازهی باشیم.

در بخش دوربین هم به احتمال زیاد شاهد بکارگیری لنزهای 32، 12 و 8 مگاپیکسلی به ترتیب به عنوان سنسور اصلی، فوق عریض و تله فوتو هستیم. بعلاوه یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی هم کل این مجموعه را تغذیه خواهد نمود اما اینکه شارژری که سامسونگ به همراه آن راهی بازار می نماید 25 واتی است یا مانند نسل گذشته 15 واتی معین نیست. این گوشی همان طور که گفته شد از تراشه اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد و در کنار آن هم از 8 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. این یعنی گلکسی S21 فن ادیشن قادر خواهد بود تمام فرامین شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

در حالی که این گوشی از لحاظ قابلیت و توان پردازشی و گرافیکی هم سطح با پرچم دارهای کنونی شرکت کره ای است اما قیمت فوق العاده مناسبی دارد و گفته می گردد در بیشترین مقدار خود 700 دلار قیمت گذاری خواهد شد. حال باید دید سامسونگ چه مدل هایی از این گوشی را و با چه قیمت هایی راهی بازار می نماید. فعلا که تاریخ رونمایی، عرضه و قیمت گلکسی S21 فن ادیشن به عنوان اطلاعات نامعلوم به جای مانده اند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S21 فن ادیشن شاید به زودی عرضه گردد؛ صفحه پشتیبانی گوشی راه افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 فن ادیشن شاید به زودی عرضه گردد؛ صفحه پشتیبانی گوشی راه افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید