آیا نوشیدنی گرم می تواند محافظی در برابر کرونا باشد؟

به گزارش وبلاگ به آبادی، برترین ها/ شیوع ویروس کرونای جدید با انتشار توصیه های مراقبتی عجیبی همراه بوده است.

آیا نوشیدنی گرم می تواند محافظی در برابر کرونا باشد؟

نوشیدنی گرم آرامش بخش است، مخصوصا در یک هوای سرد. می تواند مرهمی باشد بر اذهان پریشان، و می تواند بین افراد حس نزدیکی ایجاد کند. حتی می تواند کمک کند تا در هوای گرم احساس خنکی کنیم.

شاید خیلی ها در این شرایط سخت به فنجانی قهوه، استکانی چای یا لیوانی دمنوش پناه ببرند، اما کاری که نوشیدنی گرم قطعا نمی کند محافظت در برابر کووید-19 است.

یکی از توصیه های پزشکی جعلی در چرخش همین است و ادعا های زیادی در این باره در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های شخصی دیده می شود. حتی کار به جایی رسید که یونیسف مجبور شد با صدور اطلاعیه ای هر گونه ارتباط با انتشار مطلبی درباره خواص محافظتی نوشیدن آب داغ را رد کند.

ران اکلز، متخصص بیماری های تنفسی در دانشگاه کاردیف و رئیس سابق مرکز سرماخوردگی عادی، می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدنی های گرم می توانند از ما در برابر عفونت های ویروسی محافظت کنند.

آقای اکلز قبلا درباره تاثیرات ظاهری نوشیدن مایعات گرم بر علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا تحقیق کرده است. این تحقیقات نشان داد که نوشیدنی گرم شاید باعث تسکین علائم بیماری شود، اما این اتفاق عمدتا به این خاطر است که به افزایش ترشح بزاق و مخاط در دهان و بینی منجر می شود که التهاب را کاهش می دهند. اما او نتیجه دیگری نیز از این پژوهش گرفت: جنبه دل خوش کنک مصرف نوشیدنی های گرم هم احتمالا زیاد است.

اما ویروسی که منجر به عفونت و بیماری شده است با مصرف نوشیدنی گرم از بین نمی رود.

ما می دانیم که نوشیدن مایعات یا غرغره کردن آب به هیچ عنوان نمی تواند از ما در برابر ویروس کرونای جدید محافظت کند. شما نمی توانید صرفا با نوشیدن آب ویروس را بشویید و ببرید.

درست است که این ویروس می تواند همراه با ترشحات ناشی از سرفه یا عطسه افراد مبتلا از راه دهان و بینی وارد بدن شود، اما عمدتا سلول های مجاری تنفسی را درگیر می کند. این ویروس برای ورود به سلول به آنزیمی نیاز دارد که در سطح سلول های مجاری تنفسی یافت می شود.

استنشاق این ترشحات ریز را به طرف ریه ها هدایت می کند - جایی که قطعا هیچ مایعی به آن دسترسی نخواهد داشت.

منبع: همگردی

به "آیا نوشیدنی گرم می تواند محافظی در برابر کرونا باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوشیدنی گرم می تواند محافظی در برابر کرونا باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید