خبرنگاران آخرین مصوبات جدید شورای سلامت کیش برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ به آبادی، کیش - خبرنگاران- سخنگوی شورای سلامت کیش از تداوم تعطیلات و تصویب 5 تصمیم و تدبیر تاره برای مقابله و محاصره ویروس کرونا در این منتطقه آزاد خبرداد.

خبرنگاران آخرین مصوبات جدید شورای سلامت کیش برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ به آبادی، محمد رضا رضانیا عصر امروز شنبه در گزارشی شرح داد: طبق آخرین جلسه شورای سلامت کیش، فرایند تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاهها، مهدهای کودک و مراکز فرهنگی این جزیره تا خاتمه اسفند ادامه خواهد داشت، همچنین ساعات کاری کلیه شرکتها، دوایر دولتی و سازمان منطقه آزاد تا هفته آینده از ساعت 9 تا 13 مشخص و ابلاغ می گردد.

سخنگوی شورای سلامت کیش، امکان دورکاری و مرخصی تشویقی برای مادران دارای کودک زیر شش سال و کارکنان دارای دیابت، بیماریهای تنفسی، سرطانی، فشار خون و بطور کلی گروههای دارای زمینه های بیماری و ریسک بالا را از دیگر مصوبات شورای سلامت خاطرنشان کرد و اضافه نمود: این مصوبات با مجوز مسئولان مربوطه به اجرا گذشته می گردد.

دکتر رضانیا هچنن خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم شورای سلامت کیش و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، مجوزهای فعالیت های مالی در منطقه آزاد که تاریخ اعتبار آن ها به خاتمه رسیده تا خاتمه فروردین 99 بطور اتوماتیک تمدید شد.

سخنگوی شورای سلامت در خاتمه فرایند ابتلا به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته ثابت خاطرنشان کرد و اضافه نمود: موارد ابتلا به این بیماری 3 و کل موراد مشکوک در جریره کیش 21 مورد بوده که از این آمار 8 مورد منفی، 3 مورد مثبت و مواردی نیز در انتظار دریافت جواب آزمایش است.

وی اضافه نمود: همچنین از مجموعه موارد مشکوک سه نمونه برای تکرار و 5 نمونه برای تشخیص به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش درگزارش قبلی که روز پنجشنبه گذشته ارائه داد، شرایط عمومی دو نفر از مبتلایان به ویروس کرونا را خوب و یک نفر را بدحال ذکر و اضافه نمود: هیچ فوتی ناشی از ابتلای به ویروس کرونا در کیش نداشته ایم.

وی در گزارش امروز که بصورت ویدئویی منتشر شد به موارد فوتی ناشی کرونا اشاره نکرد این در حالیست که بعضی شبکه های مجازی بطور غیر رسمی از مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کیش خبر می دهند.

رضانیا در ادامه، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی را منابع رسمی انتشار اخبار مربوط به شیوع کرونا در این جزیره دانست و از مردم خواست که به اخبار متفرقه و غیر رسمی در این خصوص اعتنا ننمایند.

وی همگان را به رعایت بهداشت فردی فراخواند و اضافه نمود: مسئولان و دست اندرکاران منطقه آزاد کیش تدایبر گسترده ای را برای مقابله با ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند و گذر از این شرایط نیازمند توجه و همکاری تمامی مردم و رعایت نکات بهداشتی است.

سخنگوی شورای سلامت در ادامه مهمترین راه حل موثر در مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه ذکر کرد و از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری نمایند.

عملیات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در کیش که از دو هفته قبل با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها شروع شده بود طی هفته گذشته با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری تشدید شد.

در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن سازی محیط شهری کیش به صورت متناوب تا خاتمه دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهفرایندان و گردشگران در این جزیره ادامه خواهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آخرین مصوبات جدید شورای سلامت کیش برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین مصوبات جدید شورای سلامت کیش برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید