ورود واکسن فایزر به ایران تکذیب شد

به گزارش وبلاگ به آبادی، سید روح الله لطیفی با انتشار متنی در حساب کاربری توئیتر خود ورود واکسن فایزر به کشور را تکذیب کرد و نوشت: هیچ محموله ای از این دارو به ایران وارد نشده است.

ورود واکسن فایزر به ایران تکذیب شد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ به آبادی، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک متن هایی را در حساب کاربری توئیتر خود در زمینه واردات واکسن فایزر منتشر کرد.

وی در این پست ها ورود واکسن یاد شده را تکذیب و نوشته است: واکسن فایزر به کشور وارد نشده و طرح شایعاتی همزمان با ورود دومین محموله واکسین روسی با نام اسپوتنیک V خود موید اهداف و چندقطبی کردن جامعه است به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ورود واکسن فایزر موضع گیری صریح داشتند.

لطیفی نوشته است: اکنون همه کارشناسان می دانند که واکسن فایزر باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شود و دارای شرایط خاص بسته بندی و حمل است. در حالی که واکسن های روسی وارده با هواپیمایی ماهان، در یخ خشک مخصوص و با بسته بندی مربوطه به کشور رسیده، تخلیه و ترخیص شده است.

گفتنی است براساس هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی نخستین مرحله از واردات واکسن روسی کرونا از مبدا مسکو در روسیه در بهمن ماه وارد کشور شد.

قرار است واکسن های کرونا با سه پرواز وارد کشور شود و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.

کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو امروز گفت: محموله دوم تا آخر بهمن ماه امسال و محموله سوم تا 10 اسفندماه راهی تهران می شود و این فرایند هر دو هفته و یک ماه یک بار ادامه خواهد یافت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه واکسن روسی اسپوتنیک V در بیش از 16 کشور از جمله ایران ثبت شده است، شرح داد: جمهوری اسلامی ایران شانزدهمین کشوری بود که این واکسن با درجه کارایی بیش از 91 درصد را هفته گذشته به ثبت رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود واکسن فایزر به ایران تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود واکسن فایزر به ایران تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید