فولکس واگن به دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران

به گزارش وبلاگ به آبادی، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان قصد دارد با همکاری شرکت های برتر در زمینه خودروسازی و تکنولوژی دنیا، به توسعه و تکمیل صنعت خودروهای خودران بپردازد.

فولکس واگن به دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران

به گزارش وبلاگ به آبادی، به نقل از وب سایت europe.autonews، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی شرکت های فراوریکننده خودرو و همچنین غول های تکنولوژی برخوردار گردیده اند، حالا فولکس واگن به تازگی اعلام نموده است که می خواهد به منظور توسعه و تکمیل صنعت خودروهای خودران بپردازد .

به نظر می رسد شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیش ترین سهم فروش خودرو را در دنیا دارد، می خواهد رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت (diesel Gate) خود را جبران نموده و به توسعه فناوری های نوینی همچون خودروهای خودران و هم چنین وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خود را در دنیا از بین ببرد.

تاکنون شرکت های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز ، تسلاموتورز، نسخه هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله فراوری رسانده اند که البته هنوز هیچ یک از آن ها نتوانسته اند از آزمایش ها و تست های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان های نظارتی و حمل و نقل جاده ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون احتیاج به راننده، در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فراوریی اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولت ها و همچنین یاری به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و فراوری خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مسائل حقوقی در آلمان و سراسر دنیا روبرو است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در دنیا متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت های وارده، در کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای به محیط زیست و فراوری خودروهای برقی بکوشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فولکس واگن به دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن به دنبال توسعه صنعت خودروهای خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید