طراحی گرافیکی و چاپ

تمدید مهلت آثار به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال فارس

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان فارس تا خاتمه وقت اداری روز چهارشنبه 6 مهرماه 1401 تمدید شد.

5 مهر 1401

️سیستم خنک کننده ای که بدون برق کار می نماید

پژوهشگران دانشگاه ام آی تی، نوعی سیستم خنک کننده ابداع نموده اند که بدون احتیاج به برق می تواند کار خود را انجام دهد.

2 مهر 1401

مقایسه نسل ششم تویوتا کمری دنده اتوماتیک با هیوندای آزرا و نیسان ماکسیما

ششمین نسل از تویوتا کمری دنده اتوماتیک دارای قابلیت های ویژه ای است که امکان رویارویی و رقابت با بیشتر رقبای موجود در بازار خودروی ایران را می یابد. در این کلاس، محصولات متنوع وارداتی و فراوری داخل عرضه شده است که مقایسه با نماینده هر دو گروه برای روشن...

6 مرداد 1401

نکات طلایی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم در چین

فرهنگ مردم در چین | Chinese cultureیکی از مللی که در دنیا به فرهنگ و تاریخشان بسیار می بالندو بر آن اصرار می ورزند، چینی ها هستند. چینی ها دارای تمدن چندین هزار ساله هستند که به خاطر آن دارایی های معنوی و مادی بسیاری را امروزه در اختیار دارند. فرهنگ مردم در چین...

24 تیر 1401

جستجوی رازآمیزترین جانور دنیا در مستند تنهاترین نهنگ

نهنگ 52 در سال 1989 شناسایی شد. وقتی یکی از زیردریایی های آمریکایی در حال جستجو برای یافتن ردی از نیرو های دریایی شوروی بود، توانست آواز این نهنگ را ضبط کند؛ همان آوازی که نهنگ ها موقع جفت یابی می خوانند. اما نکتۀ عجیب این بود که فرکانس صدای این نهنگ 52 هرتز...

12 تیر 1401

فراخوان رویداد خلاقیت در حوزه علوم انسانی در اردبیل منتشر شد

پارک علم و فناوری اردبیل فراخوان جذب ایده در حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و هنر را برای شرکت در رویداد خلاقیت منتشر کرد.

9 اسفند 1400

به بن بست خوردن حضور ژاوی در بارسلونا با وجود اعلام باشگاه السد

باشگاه بارسلونا با اظهارات مدیر اجرایی باشگاه السد قطر درباره ژاوی هرناندس موافق نیست و همین موضوع انتقال این مربی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

14 دی 1400

بیماری صبحگاهی در حاملگی

تفریباً سه چهارم زنان حامله در سه ماه اول حاملگی خود از حالت تهوع و گاهی از استفراغ رنج می برند این حالت در صبح ها که به این شرایط، بیماری صبحگاهی گفته می گردد. که در صبح ها شرایط بیمار بدتر است و در میانه های روز

20 مهر 1400

امروز تولد 23 سالگی گوگل است

گوگل امروز بیست و سومین سالروز تولد خود را با یک تصویر متحرک که یک کیک تولد با شمعی است که جایگزین حرف L در کلمه GOOGLE شده جشن گرفته است.

13 مهر 1400

قصه شهرزاد.... در تهران

نمایش قصه شهرزاد به روایت سنمار به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی چهارشنبه، هفدهم شهریورماه در پردیس تئاتر شهرزاد افتتاح می گردد.

17 شهریور 1400

کرونا نتوانسته چاپ کتاب های کودک را مختل کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گودایریدر، نمایشگاه کتاب کودک شهر بولونیا در کشور ایتالیا به صورت دیجیتال در حال برگزاری است. این نمایشگاه مهمترین رویداد بین المللی است که به انتشارات بچه ها و صنعت چند رسانه ای اختصاص داده شده است. در بولونیا، نویسندگان،...

26 تیر 1400

96 درصد مبتلایان کرونا این علائم طولانی مدت را دارند

مبتلایان کرونا بسیاری از علائم مشابه مانند درد بدن، سرفه، مسائل تنفسی و مسائل بویایی و چشایی را تجربه نموده اند، اما بعضی علائم پس از بهبودی کرونا دیرپا هستند و به سادگی برطرف نمی شوند.

19 فروردین 1400

آسیبی که کرونا به مغز وارد می کند

خبرنگاران : پروتئین های خوشه ای کروناویروس می توانند به واکنش های التهابی سلول های درون رگی یا سلول های اندوتلیال (endothelial cells) منجر شوند که سد خونی مغز را شکل می دهند.

10 آذر 1399

کرونا ناشران کرمان را نقره داغ کرد

به گزارش خبرنگاران ایرنا نوشت: دست اندرکاران حوزه نشر و چاپ در استان کرمان می گویند: گرچه قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، به علت مسائل بازار کاغذ و افزایش هزینه های چاپ حال و روز خوشی نداشتیم ولی با ورود این ویروس کسب و کارمان تخته شده و در واقع نقره داغ...

28 مهر 1399

سلامت ذهنی و فرهنگی جامعه مدیون قلم خبرنگاران است

به گزارش خبرنگاران ، بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در پیامی به ایبنا به مناسبت 17 مرداد (روز خبرنگار)، این روز را به خبرنگاران و فعالان این حوزه تبریک گفت.

6 مهر 1399

بیست ویکمین سالروز ثبت ملی دیوار عظیم گرگان

دیوار عظیم گرگان یکی از ارزش های تاریخی فرهنگی ناشناخته از دوره امپراتوری ساسانی در حوزه فرهنگی شمال شرق ایران محسوب می گردد که بخش اعظم آن در گستره سیاسی استان گلستان واقع شده است.

26 شهریور 1399

آنزیم هایی که عامل شیوع کروناویروس هستند

پژوهشگران انجمن پیشبرد علوم آمریکا (AAAS) در آنالیز جدیدی نشان داده اند که شاید آنزیم هایی که آر. ان. ای کروناویروس را در بدن اصلاح می نمایند، عامل افزایش تکامل ویروس باشند.

2 مرداد 1399

دستگاه تولید ازون با کاربری ضدعفونی سطوح آلوده آماده ورود به بازار

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مطرح نمود که خط تولید دستگاه تولید ازون آماده و مجوزهای لازم نیز دریافت شده است.

3 تیر 1399

لغو تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سودان

بانک مرکزی سودان از لغو تمام تحریم های اقتصادی این کشور خبر داد.

3 اردیبهشت 1399

دومین همایش بازی سازی مازالاخ فردا، 22 آبان در دانشگاه تبریز برگزار می گردد

رخداد مازالاخ به منظور توسعه زیست بوم حوزه دیجیتال و بازی های واقعیت مجازی در روز های 22 و 23 آبان ماه در مرکز نوآوری دانشگاه تبریز برگزار می گردد.

14 دی 1398